Terkini

Kwikcar : App Kenderaan Sewa Untuk Umum

Siapa pernah ada pengalaman menyewa kenderaan ketika bercuti di negeri orang? Yeah, terkini sudah ada syarikat yang membangunkan aplikasi kereta sewa (car rental) dimana anda boleh melakukan tempahan hanya di hujung jari sahaja.



Konsep ini kelihatan seperti Socar namun ia agak berbeza kerana pemilik kenderaan sendiri boleh sewakan kenderaan mereka melalui app yang di panggil Kwikcar.


Jika Socar meletakkan kenderaan mereka hampir di setiap lokasi panas seperti dalam petrol pump dan lain-lain namun berbeza dengan Kwikcar kerana mereka 100% tidak memiliki kenderaan seperti Socar dan kenderaan mereka 100% dari orang awam.




Konsep ini juga kelihatan sama seperti Airbnb dimana berniaga tanpa perlu memiliki hartanah malah semua informasi datang dari pemilik sebenar.


Kwikcar ini dibangunkan oleh syarikat KWIKCAR TECHNOLOGIES SDN. BHD. dimana cara mereka bekerja adalah gambaran seperti dibawah.



Mungkin diatas adalah stratergi permulaan mereka dan kami percaya ia akan sentiasa diperbaiki untuk mengelak berlakunya permasalahan yang kritikal. Ketika ini panel insuran mereka dilidungi oleh Allianz.


Harga tempahan kenderaan juga boleh dilihat dari laman web Kwikcar dimana akan tunjuk harga semasa setiap kenderaan iaitu harian , mingguan dan tahunan.



Apakah dunia akan berubah kepada teknologi sepenuhnya? bersediakah anda untuk menerima kamajuan ini bersama atau perniagaan kwikcar ini akan memberi impak besar kepada peniaga kereta sewa diluar sana dalam masa 5 hingga 10 tahun dari sekarang sama-sama kita saksikan.


https://kwikcar.my/


Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)