Terkini

Tinted Kereta Murah Dan Mudah Alih

Suhu dalam kenderaan juga memainkan peranan penting bagi mendapatkan pemanduan yang selesa lagi sejuk walaupun cuaca diluar agak panas tambahan lagi jika kita salah seorang pemandu yang sering berada diatas jalan sudah pasti tidak menyenangkan.

Penjualan tinted di pasaran memang laris macam pisang goreng panas kerana akan hal cuaca yang tidak menentu lagi masalah isu keselamatan pemandu, cermin gelap kereta kini bukan lagi dianggap aksesori tetapi ia adalah keperluan pengguna. Menteri Sains Teknologi dan Inovasi Datuk Seri Madius Tangau berkata, Jabatan Standard Malaysia sudah meluluskan sembilan Standard Malaysia (MS) baharu termasuk berkaitan filem penapis haba.

Tinted Magic Globe Store PJCC Taman Medan
Kadar peratusan yang dibenarkan JPJ masih kekal buat masa ini iaitu 70 peratus untuk cermin belakang, 50 peratus bagi 4 cermin sisi dan 30 peratus bagi cermin hadapan. Justeru ramai pengguna yang masih tidak menepati speksifikasi kerana 70 peratus masih terasa kehangatan untuk penumpang belakang dan jika pemanduan ketika dimalam hari pasti akan membuatkan mata pemandu silau kerana pantulan cahaya dari lampu kenderaan lain di belakang.

Kadar peratus tinted magic

Oleh kerana masalah speksifikasi JPJ tidak dapat diikuti, jadi dengan hadirnya teknologi tinted kereta dimasa kini iaitu mempunyai kelebihan boleh pasang dan buka semula ketika mengalami kesukaran pada masa akan datang. Kerana tinted kereta magic ini adalah salah satu tinted yang boleh buka pada bila-bila masa dan boleh pasangkan semula dengan hanya menggunakan air sabun.

Malah ia juga sesuai untuk runner atau pemilik kenderaan yang perlu masuk puspakom untuk pemeriksaan kerana tinted magic ini mudah ditanggalkan dan dipasang balik. Jika nak dibandingkan dengan tinted kereta biasa yang sudah tentu mahal lagi tidak mungkin dapat dipasangkan semula setelah ditanggalkan dari cermin.

Harga tinted magic pula jauh lebih murah dari harga tinted kereta di pasaran iaitu sekitar RM110 untuk cermin sisi dan RM60 untuk cermin belakang bergantung model kereta jenis apa. Manakala pakej siap pasang pula harga dari sekitar RM130 cermin sisi dan RM70 untuk cermin belakang juga bergantung jenis model kereta dan tidak termasuk kos penghantaran untuk luar kawasan.

Menariknya tinted magic untuk pelangan luar kawasan ialah mereka mempunyai kaedah siapa potong untuk memudahkan pelangan memasang sendiri atau minta bantuan dari mana-mana pihak yang boleh melakukan pemasangan.

Spesifikasi JPJ
Kini anda tidak lagi perlu pening untuk ikut spesifikasi yang ditetapkan, kerana nak bagitau kat korang, tinted magic ni senang untuk di buka bila korang rasa bosan dan senang nak pasang balik bila korang rasa suka. sebab tinted ni tak ada gam dan tak perlu nak bawa ke kedai pun, tolak sikit dengan kuku, terus tarik dan simpan. Bila nak pasang, spray air sabun kat cermin dan letak tinted selesai.


Tinted magic globe store juga dijalankan oleh peniaga bumiputra iaitu saudagar tinted dari pantai timur kelantan, bagi pemilik kenderaan atau rumah mahupun pejabat jika memerlukan cermin gelap, tinted magic juga boleh sediakan pakej pemasangan untuk anda. Untuk sebarang temu janji atau pemasangan mahupun pembelian boleh terus rujuk di laman sesawang mereka dibawah atau terus kunjungi terus di alamat yang tertera dibawah.


FB:-

Sebelum korang nak cuba sukacita ingin beritahu bahawa tinted ini mungkin akan membuatkan penglihatan kita menjadi kabur berbanding dengan tinted biasa yang berada di pasaran.

Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)