Terkini

Tingkatkan Simpanan Dengan Pelaburan Emas


Sekiranya anda telah membuat pilihan untuk melakukan simpanan atau apa sahaja pelaburan yang pernah disyorkan oleh rakan, sila ambil sedikit masa untuk selidik betul-betul adakah program anda pilih itu mempunyai skim yang menjanjikan keuntungan dalam masa singkat atau memerlukan kos yang tinggi jika ingin sertai, jika ada haruslah anda keluar dari kelompok itu sebelum terlambat.

Tahukah anda simpanan tabung ASB mulanya dari tahun 1990 untuk memberi peluang kepada bumiputra mengembangkan simpanan dan menerima bonus dividen pada setiap tahun. Tetapi setelah masuknya pada tahun 2016 pelabur ASB telah merasai bonus makin berkurangan atas alasan kemerosotan ekonomi negara dan sudah pasti impak itu akan tempias kepada rakyat atau pelabur.


Bagi pelabur ASB yang melakukan simpanan tetap pada setiap bulan memang tidak akan terasa jika bonus makin berkurangan, manakala jika pelabur ASB yang telah membuat pinjaman bond dari pihak bank. Yaa! disitu mereka akan terasa rugi kerana bonus yang diterima itu tidak lagi boleh menampung hutang ASB Loan mereka untuk setahun dan besar kemungkinan anda harus menambah lagi duit poket sendiri untuk menampung hutang serta bunga bank.

Begitu juga jika anda membuat pilihan untuk menyimpan di dalam mana-mana bank tempatan di malaysia. Bank hanya berikan anda beberapa % faedah bagi akaun simpanan yang mempunyai ribuan ringgit sahaja manakala akaun yang tiada simpanan tidak layak untuk merima apa-apa bonus faedah. Tahukah anda bank sebenarnya tiada tunai , mereka juga hanya menjadikan sijil bond dan deposit anda sebagai perniagaan harian mereka.

Penipuan

Harus anda tahu kenapa tubuhnya bank dan mesin ATM . Kerana bank memerlukan tunai anda untuk diberi pinjam kepada orang lain dalam masa sama mangsa yang meminjam wang dari pihak bank akan dikenakan bunga. Jadi situasi begini siapakah jadi mangsa penipuan dan siapakah yang terus ditipu hidup-hidup ?

Oleh kerana itu nenek moyang kita telah mengamalkan simpan duit bawah bantal. Dalam masa sama tabiat seperti itu juga mempunyai risiko iaitu wang kertas mampu reput atau bakal dijadikan makanan oleh sang anai-anai.

Jadi kenapa harus simpan dalam bank atau deposit mesin ATM, kerana ia akan menyelamatkan wang kertas anda dari rosak dan bilamana wang kertas anda rosak seperti mengalami koyak atau kurang sifat. Katakan anda mempunyai kerajinan ke bank negara untuk melakukan pertukaran. Maka pihak bank negara tidak lagi memulangkan jumlah nilai yang sama kepada anda.

Misalnya wang kertas anda RM10 telah koyak sedikit dihujungnya jadi bank negara akan memulangkan anda duit bawah dari harga RM10 itu contoh RM9.50 siapakah yang rugi jangan ditanya lagi. Apa yang penting anda terpaksa lihat seolah-olah wang kertas itu amatlah berharga sedangkan sifatnya hanyalah kertas sahaja boleh rujuk artikel sebelum ini berkaitan matawang dibawah.

http://www.sekejung.com/2015/07/betulkah-wang-kertas-tidak-bernilai.html

Apa yang penulis ingin sampaikan adalah , jangan lagi fikir panjang atau risau untuk tukarkan wang kertas anda kepada emas kerana itu adalah jalan yang terbaik lagi benar untuk mengekalkan nilai kewangan anda. Pernahkah anda ambil tahu quenn di england adalah salah satu manusia kaya dengan emas, cuma belum ada kesahihan yang mengatakan kesemua emas itu adalah milik beliau.

Konspirasi

Jadi jika minda dan hati sudah dibuka maka eloklah cari tempat untuk membeli jongkong emas atau dinar emas mahupun perak untuk dijadikan simpanan masa depan, tapi harus beringat dengan zaman berteknologi ini sangat mudah pihak yang tidak bertanggungjawab mencipta emas tipu iaitu meletakkan besi logam didalamnya untuk mengekalkan berat.

Oh ya lagi satu perkara pastikan anda belajar untuk mengetahui pasang surut harga semasa emas atau perak walaupun kita tidak sesekali dapat jangkakan sama ada harga itu sesuai untuk membeli atau pun harga sesuai untuk dijual.

Sedikit Info :
Emas 22K ( Barang perhiasan wanita )
Emas 24K( Jongkong emas 999.9% tulen)

Bagi kaum lelaki haruslah anda menyimpan Emas 24K atau Perak mahupun Dinar Emas. Manakala bagi kaum wanita sudah pastinya lebih menyukai emas perhiasan 22K yang kurang tulennya juga peratus susut nilai lebih banyak dari emas tulen 999.9% .

Gold Chart July 2017
Dibawah ini rekemen dari aku juga salah satu tempat yang dipercayai setakat ini untuk perolehi emas tulen dengan harga yang berpatutan dan paling penting diterima oleh ar-rahnu .

http://www.publicgold.com.my/

***Simpanlah emas kerana itulah kekayaan yang sebenar.

Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)