Terkini

Tambah Kelajuan Enjin LC135 Dengan Menggunakan CDI Dari Malay Bengkel


Masa demi masa yang bergerak , penulis amat bersyukur kerana makin ramai usahawan bumiputra yang menonjol dengan pelbagai jenis kepakaran dan perniagaan. Seperti mana kita telah ketahui , dari sekecil bengkel motosikal hingga sebesar bengkel kereta rata-rata yang menonjol adalah dari warga yang berbangsa cina.


Namun begitu , warga malaysia yang berbangsa melayu sememangnya mempunyai bakat yang terpendam iaitu mempunyai pelbagai kepakaran untuk mengubahsuai enjin dari standart hinggalah ke taraf modifikasi untuk mendapatkan kelajuan yang maksima.



Ada pepatah orang lama kata, orang jepun siang malam tak tidur untuk mencipta sesebuah jentera dengan sempurna, tapi setelah dapat di tangan melayu habis semua hilang ciri-ciri kejepunan dibuang dan ditukarkan dengan modifikasi tersendiri.


Malaysia boleh mencipta ahli-ahli automotif yang berwawasan jika mahu , tapi oleh kerana kurangnya sokongan-sokongan dari pihak individu maka usahawan bumiputra agak lambat membangun dengan kepakaran tersendiri.


Artikel sebelum ini penulis ada kongsikan usahawan tinted cermin kenderaan yang dimiliki oleh bumiputra lihat disini , pada artikel kali ini penulis akan kongsikan bengkel motosikal yang dimiliki oleh bumiputra iaitu MB Perfomance atau dikenali sebagai Malay Bengkel yang telah beroperasi di alamat baharu mereka di sri kembangan.


Ketika pomen Malay Bengkel ini baru memulakan kuasa marketing di laman facebook, beliau hanya mengubahsuai enjin motosikal terutama pada enjin yamaha lc135 di depan rumah setingan sahaja jika tidak silap penulis.


Namun begitu , lama kelamaan dengan kuasa viral di laman facebook beliau yang bernama Malay Bengkel makin banyak pula dapat tempahan permintaan untuk modifikasi motosikal. Setelah terlalu banyak permintaan sehinggakan pomen motosikal ini tidak cukup ruang dan waktu untuk selesaikan semua. Beliau telah membuat keputusan untuk merekrut kakitangan yang mempunyai minat untuk pelajari.


Sebelum itu penulis ada cuba dapatkan sedikit sebanyak maklumat tentang pemilik bengkel motosikal ini iaitu adakah beliau salah satu pelajar dari mana-mana kolej kejuteraan. Setelah di selidik beliau adalah salah seorang dari pelajar Universiti Teknikal Malaysia Melaka (UTeM) . Tidak lama begitu , ketua pomen ini telah menaik taraf bengkel beliau di lokasi baharu iaitu dalam kawasan sri kembangan boleh dapatkan alamat penuh dibahagian bawah artikel ini.


CDI MB Perfomance dari Malay Bengkel

Tidak cukup dengan kepakaran mofikasi enjin motosikal , malay bengkel melangkah lagi kehadapan dengan mengeluarkan produk mereka iaitu yang dinamakan sebagai cdi mb perfomance yang bekerja untuk bypass cut off dan bertindak meringankan enjin motosikal dan mempercepatkan kipas penyejuk enjin aktif tanpa perlu menunggu lama.


Namun dengan kesungguhan dan kepakaran yang beliau miliki cdi mb perfomance ini tidak dikeluarkan dalam satu edisi sahaja kerana pihak malay bengkel telah sentiasa menjalankan ujikaji dan menambah baik akan kualiti produk mereka dan yang terkini adalah cdi edisi ke lima.


Nak tahu kenikmatan ketika menggunakan cdi terbaru dari malay bengkel silakan dapati dari seller mereka yang berdekatan kerana penulis telah merasai perbezaan yang ketara di motosikal standart, memang sedap weiii ulang alik pergi kerja bersama isteri. Harganya pun tak mahal tak murah tapi sedap-sedap rasalah iaitu RM150 sahaja untuk cod sekitar lembah klang manakala diluar kawasan kena tambah RM10 untuk kos penghantaran melalui pos laju.


Blog:-

http://malaybengkel.blogspot.my/


Facebook:-

https://web.facebook.com/malay.bengkel


**Mereka bukan sahaja mahir untuk modifikasi enjin malah mampu untuk menyelesaikan masalah jentera anda dengan masa yang ditetapkan, jangan pula korang hantar pagi tengahari nak datang ambil motor memang tak sempatlah pomen nak cari punca masalah melainkan mempunyai kakitangan yang mencukupi.


Business Card Malay Bengkel





Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)