Terkini

Dunia Akan Perkenalkan Passport Vaksin Covid19 Untuk Penerima?

Sudah hampir setahun kita dibelengu dengan isu virus Covid dimana semakin banyak sektor bakal terjejas disebabkan pelbagai SOP dan larangan yang dikeluarkan oleh kerajaan.



Hari ini Malaysia telah menerima vaksin batch pertama dan akan di suntik kepada Perdana Menteri dahulu dan ada sumber mengatakan juga frontliner seperti doktor dan bangsawan termasuk ahli politik.


Penerimaan vaksin berikut pula adalah untuk umum yang akan disuntik kepada golongan bawahan, disini penulis berasa pelik adakah setiap batch yang kita terima ini mempunyai tahap gred yang berlainan? Harap ia hanyalah spekulasi sahaja namun jika ia benar maka boleh menaikkan kemarahan rakyat.



Sumber berita siang tadi kerajaan Malaysia juga akan mencadangkan passport kepada sesiapa yang telah menerima vaksin covid supaya tiada halangan untuk keluar negara atau menjalani apa-apa urusan berbanding golongan yang tiada passport vaksin.


Disini penulis lihat dunia akan melakukan revolusi sekali lagi dimana akan ada golongan passport vaksin dan golongan yang tiada passport. Selepas tu kita akan dapat lihat golongan yang ada passport lebih mempunyai kebebasan berbanding yang tiada passport walaubagaimanapun penulisan ini masih lagi dalam spekulasi dari pelbagai sumber juga masih dalam teori.


Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)