Terkini

Rampasan Kereta VIP Rolls Royce, Lamborghini Di Kuala Lumpur


Pavilion , Malaysia

Polis Kuala Lumpur berkata ia merampas dua kereta mewah bernilai RM3.4 juta milik seorang ahli perniagaan dengan gelaran "Datuk Seri."

Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Amar Singh Ishar Singh berkata polis pertama telah merampas emas dan kelabu Rolls Royce limosin bernilai RM1.6 juta pada 1 tengah hari pada 17 Oktober selepas bertindak atas maklumat awam.

"Selepas pemeriksaan dilakukan, didapati kereta ini tidak mempunyai dokumen atau pendaftaran dengan JPJ," katanya kepada pemberita, merujuk kepada Jabatan Pengangkutan Jalan dengan singkatan Melayu.

Tambahnya, Rolls Royce melahirkan nombor pendaftaran tidak wujud "DSS" dan mempunyai cukai jalan yang tidak sah.

Beliau berkata, polis menahan seorang lelaki berusia 39 tahun itu yang telah memperkenalkan dirinya sebagai pemandu kereta itu untuk siasatan lanjut.

Rampasan Rolls Royce telah dibuat di tempat letak kereta valet di Tower B Pavilion di Jalan Raja Chulan dan kes itu akan disiasat di bawah Akta Kastam, katanya.

"Di bawah siasatan kami, kereta ini dimiliki oleh Datuk Seri dengan kepentingan perniagaan di Kelantan," katanya, sambil menambah bahawa lelaki itu berusia 50-an kini di luar negara.

"Setakat ini, diperiksa tiada rekod jenayah (kepadanya)," katanya, kemudian menambah bahawa polis percaya kediaman ahli perniagaan itu adalah di pusat bandar Kuala Lumpur.

Petang semalam, polis Kuala Lumpur merampas satu lagi kereta ahli perniagaan, iaitu kereta super Lamborghini kuning bernilai RM1.8 juta - di kawasan yang sama.

*Nota kaki : Seronok guna kereta klon

Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)