Terkini

Polis Turki Terbunuh Dalam Pengeboman Berani Mati : Sempadan Syria


Disyaki pengebom berani mati meletupkan dirinya semasa serbuan anti-keganasan di bandar Turki Gaziantep pada hari Ahad juga telah membunuh tiga pegawai polis Turki, kata pegawai.

Beberapa jam kemudian, seorang pengebom berani mati kedua - dikenal pasti sebagai ketua kumpulan IS di bandar berhampiran sempadan Syria juga meletupkan dirinya tanpa menyebabkan berlaku apa-apa kematian lagi.
 

Dalam serangan pertama di Gaziantep, pengebom meledakkan bahan letupan untuk mengelak daripada ditangkap oleh polis Turki, gabenor tempatan Ali Yerlikaya berkata dalam komen di televisyen.

Media Turki pada mulanya menyatakan lebih daripada satu penyerang tetapi gabenor dan pejabat pendakwa tempatan berkata mayat hanya satu pengebom ditemui di tempat kejadian.

Gabenor itu berkata, lima polis dan empat Syria juga cedera.


Bertindak atas maklumat awam, polis khas yang menggunakan kereta perisai diminta untuk menyekat jalan raya di mana pengebom disyaki masih berkurung di dalam rumah, agensi berita negeri yang dikendalikan Anadolu dilaporkan.

Saksi memberitahu televisyen NTV swasta mereka mendengar bunyi tembakan dan pertempuran di kawasan itu, yang kebanyakannya dihuni oleh pelajar universiti.

Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)