Terkini

Hari Raya Aidilfitri Semasa Perintah Kawalan Pergerakan - 2.0

Raya Aidilfitri PKP 1.0 penulis tak sempat nak menyediakan sebarang artikel tapi yang kedua kali dalam sejarah ini penulis berhajat nak membebel dalam posting ni.



Kes jangkitan Covid19 di Malaysia pernah dicatatkan sifar namun selepas itu ada sebuah negeri dalam Malaysia berhajat nak buat pilihan raya. Dong deng dong deng ahli VVIP dan pelbagai jentera parti politik dilancarkan bagi buat beberapa kempen secara tertutup atau mengikut SOP yang ditetapkan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).


Negeri yang berhajat buat pilihan raya adalah Sabah, penulis pun tidak pasti apa yang sedang merasuk otak pemimpin mereka yang tidak sabar untuk buat aktiviti beratur panjang dan semestinya kena buat kempen secara kecilan.




Dari Semenanjung terbang ke Sabah begitulah disebaliknya iaitu dari sana terbang balik pula ke Semenanjung maklumlah dah siap tunjuk muka disana tunggu apa lagi kan....balik la.


Mula dari itu Malaysia berjaya mencatat rekod jangkitan baru dan menjadi pelbagai bentuk kluster, data jangkitan yang diperolehi penulis tidak pasti dari mana mereka ceduk namun statistik tetap bergerak.


Dalam kes ini kerajaan pusat juga tidak berani cipta nama 'Kluster Wartawan'|'Kluster Kilang' ok tidak mengapa kita abaikan dahulu masalah VVIP ni. Seterusnya perkara ini berlanjutan hingga bulan Ramadhan dan terus lancar PKP seluruh negara menjelang Raya Aidilfitri buat kali ke-2 iaitu dalam masa dua tahun.


Adakah bakal ada Raya Aidilfitri dalam PKP buat kali ke-3 ? haa.. kita tunggu...


Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)