Terkini

Cara Batalkan Langganan Akaun Tidal

Tidal adalah sebuah platform musik sama seperti Spotify dan lain-lain namun ia juga masih baru untuk lagu tempatan.



Sebelum ini Tidal pernah buat promosi holiday dengan harga RM4 untuk 4 bulan rujuk artikel Tidal Holiday Offer! namun apa yang terjadi adalah sangat kurangnya musik tempatan terutama versi Melayu.


Habis sahaja tempoh langganan selama 4 bulan dapati ada beberapa isu yang penulis rasa sangat pelik. Dalam tetapan akaun Tidal tidak mempunyai sebarang fungsi untuk pembatalan akaun seterusnya paling menakutkan adalah kad kredit/debit turut tidak boleh dipadam.



Pengguna wajib sambungkan kad kredit/debit semasa proses langanan dilakukan dan ia akan tetap kekal disitu supaya pihak Tidal senang tolak kredit untuk langanan bulan seterusnya.


Oleh kerana masalah ini penulis mula berhasrat untuk batalkan akaun bagi menghapuskan maklumat bayaran yang tidak boleh dipadam. Caranya pengguna harus menghantar emel kepada support bersama username dan 4 digit akhir kad kredit/debit.


Tidal akan bertanya adakah kita bersetuju untuk teruskan pembatalan akaun dengan cara menghantar YES/NO maka korang balas YES didalam emel tersebut.


Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)