Terkini

Phoenix OS Versi Komputer Kini Menyokong Android 7.1


Phoenix OS untuk x86 bermaksud ia boleh dijalankan di komputer riba mahupun komputer peribadi, mungkin diantara kita adalah pengguna android yang tegar dan juga mungkin seorang pemain video game versi android, dalam masa sama pasti sering kali kita menghadapi masalah peranti mudah panas juga mempunyai masalah jangka masa bateri yang pendek.


Namun sehingga sekarang para pencipta program mencipta pelbagai jenis android versi windows untuk membolehkan sistem android dijalankan di sistem windows. Pada setakat ini sudah lebih dari sebuah program yang berjaya dimainkan di perisian windows namun tidak berjalan dengan 100%.


 Phoenix OS

Kerana dalam banyak program yang dicipta baik yang versi prabayar hingga ke versi percuma pasti akan menerima kekurangan contoh mengalami masalah sering sangkut dan tidak lagi menyokong aplikasi terkini dari google playstore.


Terkini penulis akan temukan anda dengan sebuah sistem android yang tidak memerlukan anda jalankan di sistem windows tapi ia memerlukan anda menyediakan sedikit ruang storan cakera keras kerana ia akan dijalankan secara dual boot.


Perisian operating system yang mampu dijalan secara dual boot adalah pilihan bijak kerana tidak perlu campuk aduk bersama sistem windows yang sering kali berjalan walaupun ia tidak digunakan. Malahan perkara itu adalah salah satu penyebab mengapa aplikasi android sebelum ini mengalami masalah sangkut ketika dimainkan .


Phoenix OS adalah jalan penyelesaian bagi pengguna android yang inginkan kepuasan ketika memainkan mainan video game , juga bagi yang masih menggunakan sistem android 5.1 juga berpeluang menggunakan sistem terkini android 7.1 melalui komputer peribadi anda.


Sedikit sebanyak hasil percubaan dari penulis terhadap program phoenix os adalah sangat baik buat masa ini kerana pembangun mereka telah bekerja keras untuk memastikan program mereka berjalan dengan baik dan sering melakukan patching.Tentang pemasangan phoenix os di komputer peribadi anda juga sangat mudah kerana ia bekerja seperti next next finish dimana anda harus memuat turun installer mereka di Phoenix OS terdahulu dan pilih versi x86 atau x64. Setelah siap memuat turun anda hanya perlu jalankan installer melalui windows dan memilih untuk dijadikan sebagai dual boot.


Speksifikasi komputer peribadi anda juga memainkan peranan penting untuk menyokong program Phoenix OS, terutama ram memory harus tinggi , ruang storan cakera keras dan harus juga mempunyai ciri-ciri yang speksifikasi yang terkini.


Setakat ini perisian di google playstore masih ada sedikit sebanyak tidak boleh dijalankan di phoenix os kerana penulis dapati salah satu sebab adalah mungkin kerana masalah resolusi video game yang secara biasa hanya dimainkan mengikut speksifikasi telefon.


Pada anda yang ingin mencuba sila memuat turun program phoenix os dibawah dan juga boleh mendapatkan sedikit sebanyak maklumat di forum yang telah disediakan.


Phoenix OS

http://www.phoenixos.com/


Download

http://www.phoenixos.com/en/download_x86


Forum

https://forum.xda-developers.com/t/phoenix-os

Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)