Terkini

Kini Youtube Mempunyai Siaran TV Prabayar


Tahukah Anda Sekarang Mempunyai Alternatif Streaming Untuk Menonton Siaran TV Dari U.S. Iaitu Youtube TV?


Tapi malangnya ia bukanlah percuma, juga tidak dilayarkan secara global. Yang boleh menonton adalah dari negara amerika syarikat sahaja. Manakala jika dari Malaysia atau lain-lain haruslah mempunyai bantuan dari VPN.



YouTube TV dicipta adalah untuk menjadi pesaing kepada kabel TV prabayar yang lain dan mempunyai saluran TV tempatan yang berada di U.S. seperti ABC, CBS, Fox dan NBC serta stalwarts kabel seperti ESPN, Disney Channel, FX dan Bravo dan pelbagai lagi dengan harga percubaan $35/sebulan.


Dimana kita tahu jika di Malaysia semua siaran dari U.S. boleh didapati dari langanan Astro prabayar dengan harga yang agak mahal dan tidak berpatutan juga mungkin di datangkan sekali dengan pakej-pakej premium.


Kenyataan dari youtube, untuk permulaan hanya bandar-bandar yang tertentu sahaja boleh akses ke youtube tv seperti Los Angeles, New York, Chicago, Philadelphia dan San Francisco Bay Area dan akan lebih banyak bandar akan ditambah pada masa akan datang.


Review dari rakan U.S. juga mengatakan pengalaman menonton di TV sebenarnya kurang memuaskan. Kecuali pengguna mempunyai komputer yang disambungkan ke TV atau pengguna perlu menggunakan Chromecast atau peranti canggih yang lain untuk mendapatkan YouTube TV pada skrin besar sehingga pihak Google mengembangkan aplikasi sebenar untuk peranti seperti Roku, Apple TV dan Amazon Fire TV.


Dan kemudian ada isu saluran berbanding kabel TV dan juga perkhidmatan TV streaming lain seperti Sling TV dan PlayStation Vue. Kerana tidak ada CNN atau TNT, tiada siarab Komedi atau HGTV, tiada Lifetime atau MTV.


Jadi ramai pengguna merasakan harga yang ditawarkan oleh Youtube TV agak tidak berpatutan, kerana hanya dengan sebanyak 52 siaran adalah masih belum sempurna untuk penonton.


Youtube TV ,Chanels


Setelah aku mencuba akses youtube tv menggunakan bantuan vpn, dapati hanya berjaya akses separuh jalan sahaja dimana aku telah gagal di bahagian pembayaran kerana alamat berdaftar akaun paypal aku adalah dari Malaysia.


Sumber terkait - Youtube TV / Daftar VPN


Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)