Terkini

Exodus Wallet - Dompet Cryptocurrency Yang Mempunyai Pelbagai Jenis Matawang Digital

Hampir seluruh dunia sedang digemparkan dengan munculnya matawang yang hidup secara digital di internet dan paling menarik ia tidak mempunyai negara malahan ramai yang berpendapat nilai sesebuah matawang crypto bergantung pada penggunaan dan pertukaran semasa oleh komuniti dunia.


Statistik menunjukkan semakin ramai komuniti dunia menyokong dan berani menukarkan matawang kertas mereka kepada matawang crypto dan juga sering dibahaskan oleh pakar-pakar ekonomi untuk memberi pendapat adakah dengan hadirnya matawang berteknologi tinggi ini mampu mengubah ekonomi negara kearah lebih positif atau pun kearah negatif.



Manakala ada kumpulan yang berpendapat sistem matawang kertas pada masa kini sudah tidak releven kerana semakin banyak ia dicetak semakin tinggi kos sara hidup rakyat tidak seperti matawang crypto ia bergerak secara komuniti iaitu semakin ramai yang memperolehi maka semakin tinggi nilainya.


Secara teori semakin tinggi hutang negara maka semakin tinggi kos sara hidup rakyat manakala semakin tinggi penggunaan matawang crypto mungkin nilainya mampu merendahkan kos sara hidup rakyat kerana atas dasar nilai seakan nilai emas.


Tenaga pakar pada masa ini juga sering menekan majikan mereka untuk membayar gaji setimpal dengan keadaan ekonomi semasa bukan hanya mengikut kemahiran dan kelulusan lagi.


Matawang crypto juga mempunyai pelbagai jenama dan nilai tersendiri mengikut pasaran masing-masing. Jika pada peringkat awal pengguna internet diperkenalkan sistem matawang crypto Bitcoin untuk melakukan pembelian atas talian tanpa perlu mendedahkan indentiti kepada pihak pembeli atau penjual.


Tetapi pada hari ini sudah pelbagai jenama dan mungkin beribu jenis matawang crypto yang memperkenalkan sistem keselamatan masing-masing dari yang boleh dikesan sehingga tahap keselamatan yang tidak boleh dikesan oleh pihak berkuasa.


Komuniti cyrpto pun perlahan-lahan berpecah mengikut citarasa atau kepercayaan masing-masing terhadap jenama lain yang dipanggil 'altercoin'(alternatif).


Demikian masa pun berlalu begitu pantas serta ramai yang hadir dengan pelbagai idea masing-masing dari mencipta digital coin sendiri sehingga mencipta dompet digital sendiri.


Malahan ada juga yang cuba memperolehi keuntungan dengan membangunkan program-program yang menawarkan kekayaan kepada peserta atau downline hakikatnya tiada satu program pun yang mampu memberi kekayaan kepada orang bawahan melainkan mereka membuat perniagaan konsep MLM iaitu mengambil keuntungan dari peserta baru.



Exodus Wallet Multi Cyrto Asset


Ia dicipta untuk memudahkan komuniti menyimpan pelbagai asset crypto atau melakukan pertukaran kepada jenama crypto lain untuk memudahkan permintaan individu yang lain atau dikenali peniaga.


Exodus Wallet dibangunkan oleh dua pemuda JP Richardson(CTO), Daniel Castagnoli(CC0) dan dilancarkan kepada umum pada tahun 2015. Mengikut sumber kedua-duanya mempunyai kemahiran tinggi terhadap penggunaan bahasa komputer iaitu 'coding'.


JP Richardson sumber mengatakan beliau telah berjaya mencipta dan memuatnaik lebih 200 open source libraries untuk kegunaan komuniti sumber terbuka dunia.


Manakala Danial Castagnoli mempunyai kemahiran merekacipta (design) serta berpengalaman dan pernah bekerjasama dengan syarikat terkemuka seperti Apple, BMW, Disney dan Nike.


Dompet digital Exodus ketika ini lebih fokus kepada penggunaan desktop yang menyokong MAC/Windows/Linux, bagi peranti seperti android dan ios katanya mereka belum kearah itu lagi.


https://www.exodus.io/


ZALORA

Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)