Terkini

Pengalaman Menggunakan Unifi Mobile 4G LTE

Sebelum ini mungkin ramai yang terpengaruh untuk melangan perkhidmatan Unifi 5Mbps dimana pada ketika itu ia adalah perkhidmatan internet yang paling laju dan stabil di kawasan bandar lembah klang.



Harga pakej 5Mbps ketika itu mungkin diantara yang murah walaupun pada hakikatnya ia masih pada tahap yang mahal pada aku.


Harga unifi 5Mbps ketika itu adalah sekitar RM149 sebelum gst dan selepas gst ia meningkat jadi RM157.95 pada masa sama terikat dengan perjanjian 2 tahun.



Setelah masa berlalu tanpa disedari syarikat webe pada ketika itu adalah P1-Wimax dan sekarang telah dimiliki oleh Telekom Malaysia yang telah menawarkan perkhidmatan tanpa had dibawah nama Webe.


Setelah webe sibuk menjalankan aktiviti pengiklanan akhirnya menjadi senyap seketika sehingga pihak unifi pula bangun memperkenalkan simkad prabayar iaitu unifi mobile.


Dari mula lagi tawaran unifi mobile tidak releven kerana masih menetapkan kuota pada internet sedangkan syarikat lain sudah mencari akal cara mana untuk jadikan produk mereka murah dan tanpa had.


RM50 untuk 8GB dengan modus operandi #bebas iaitu tiada tempoh hayat sedangkan dalam terma dan syarat meletakkan selepas 90hari tidak aktif perkhidmatan pelangan akan ditamatkan.


Rangkaian pula menurut sumber yang diperolehi , unifi mobile menggunakan pencawang celcom sama seperti webe.


Hasil ujicuba unifi mobile di kawasan pangsapuri agak memuaskan tanpa mengalami sebarang gangguan.


Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)