Terkini

Sultan Ibrahim Ismail Rancang Buka Pasaraya Untuk Rakyat Johor

Sultan Johor merancang untuk bekerjasama dengan pasaraya utama untuk menjual barang pada harga yang lebih rendah berbanding kadar pasaran di negeri Johor.



Pengumuman di Facebook pada hari khamis (28 Mac) lepas, berkata kini sedang dalam merangka stratergi pemasaran bersama pasaraya besar yang berpontensi demi membantu rakyat di Johor berbelanja dengan harga yang berpatutan.


Beliau berkata ada pasaraya yang telah sudi tampil ke depan untuk memberi jaminan kepada Sultan bahawa barangan yang dijual mempunyai diskuan sekitar 10 peratus lebih rendah daripada yang lain serta menyediakan barangan yang berkualiti tinggi kepada pelangan.




Ini akan membolehkan rakyat terutamanya golongan berpendapatan rendah mampu mendapatkan keperluan harian mereka dengan harga yang lebih murah,'' kata sultan Ibrahim. Maklumat lanjut mengenai pasaraya juga akan diberitahu kelak selepas selesai membuat penelitian.


Orang ramai dikatakan telah marah kerana Kerajaan Pakatan Harapan yang berusia 10 bulan gagal menangkis sebarang kenaikkan kos barangan keperluan walaupun cukai barang dan perkhidmatan 6 peratus (GST) telah dihapuskan dan digantikan dengan cukai (SST).


Kami harap rancangan Sultan Ibrahim (Johor) berjalan dengan lancar demi membantu meringankan beban rakyat malah bukan sahaja fokus demi perniagaan dan keuntungan semata-mata.


Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)