Terkini

Korea Drama Jirisan Gunung Yang Perlu dilindungi dan Dijaga Oleh Kumpula Renjer Hutan

Jirisan adalah kisah kumpulan renger hutan yg bertugas untuk menjaga dan melindungi gunung jirisan. Penuh suspen dan triller dan ada juga unsur mistik. Salah seorg renjer telah terlibat dalam kemalangan semasa bertugas dan telah koma. Tapi dalam koma roh dia berlegar dan sesat dlm hutan mencari pembunuh misteri yg telah membunuh pendaki-pendaki gunung tersebut.



Pernah dengar cerita K-Drama baru ini iaitu “Jirisan”? Cerita ini agak berlainan dan bersifat misteri, ini adalah sebuah kisah penyelamatan pendaki di sebuah gunung yang misteri dan tak tersentuh.


Jirisan juga dibintangi oleh pelakon yang terkenal di mana wajah mereka sudah tidak asing lagi bagi para pecinta K-drama, termasuk Jun Ji Hyun dan Joo Ji Hoon yang pernah sama-sama membintangi serial drama popular berjudul Kingdom dulu dan pelakon lain seperti Oh Jung Se, Jeon Seok Ho, Lee Ga Sub, Go Min Si, dan banyak lagi.



Walaupun Jun Ji-hyun adalah pelakon yang agak berusia, namun dia tidak mengecewakan kami dengan lakonannya yang baik dan membuktikan bahawa umur itu hanyalah suatu angka.


Cerita ini berlatarkan Gunung Jirisan, serial drama ini berkisah tentang renjer hutan dan juga para pegawai yang bekerja di Taman Nasional Jirisan. Mereka mengembara menyusuri denai mendaki Gunung Jirisan yang misteri dan belum diterokai untuk cuba menyelamatkan pendaki yang hilang.


Seo Yi-Gang (Jun Ji Hyun) ialah renjer terbaik di Taman Negara Gunung Jirisan. Dia tahu hampir semua tentang kawasan itu, termasuk tempat untuk mendaki gunung. Kang Hyun-Jo (Joo Ji-Hoon) ialah seorang renjer baru di Taman Negara Gunung Jirisan.


Dia lulus dari akademi tentera dan pernah menjadi kapten tentera. Dia menyimpan suatu rahsia yang dia tak boleh beritahu sesiapa. Kedua-dua orang ini menjadi rakan kongsi dan mereka bekerja untuk menyelamatkan orang di sekitar Taman Negara Gunung Jirisan.


Anda boleh menonton K-Drama ini di iQiyi secara percuma, setiap hari Sabtu dan Ahad pukul 8PM. Ia adalah suatu platform penstriman yang legal, jadi anda tidak perlu menggunakan “TV Box” ataupun website yang tidak selamat.


iQIYI Edisi Antarabangsa mempunyai banyak kandungan yang boleh ditonton secara percuma, yang ditayangkan secara serentak dengan China dan Korea Selatan!


Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)