Terkini

Land Rover Dijadikan Kenderaan Penyelamat Dan Mempunyai Sistem Pesawat (Drones)

Google Images

Ternyata bahawa pesawat(drones) kini berguna untuk pada manusia ketika menjalani misi-misi kecemasan yang diluar jangkaan dan pelbagai lagi, walaupun setengah pihak di Malaysia masih mengatakan terbangkan pesawat(drones) mungkin akan ancam keselamatan negara. Kini dengan 'Project Hero's Land Rover Rescue' dicipta untuk bertujuan membina kenderaan Land Rover ini sebagai kenderaan palang merah Austria. Versi unik Discovery SUV digunakan oleh Palang Merah Austria ini secara rasmi dipanggil Project Hero's juga kenderaan yang mempunyai sistem pesawat(drones) yang dipasang pada bahagian atas bumbung supaya mudah untuk melakukan sebarang pendaratan.
Land Rover Aid Rescue - Project Hero's

Project Hero's mempunyai pusat dan pangkalan yang berteknologi magnetik yang membolehkan UAV kecil mendarat semasa kenderaan bergerak. Ini adalah sistem yang pertama dibina dimana ketika pesawat(drones) di udara, ia boleh menghantar rakaman secara langsung dari sesuatu kawasan untuk misi menyelamat supaya mereka boleh bertindak balas dengan lebih cekap dalam situasi seperti gempa bumi, tanah runtuh dan banjir.

Land Rover Aid Rescue - Project Hero's
Google Images

Lantai di belakang Project Hero's keluar untuk mudah membuat kerja dan mudah alih, juga untuk menyimpan bahan-bahan berat dan melindungi alatan yang disimpan di bawahnya. kenderaan ini juga dilengkapi dengan kuasa dan pelbagai konfigurasi plug untuk dimuatkan beberapa kawasan yang berbeza serta semua peralatan radio yang diperlukan untuk mengekalkan hubungan di lokasi yang jauh.

Buat masa ini, Project Hero's akan ditempatkan di pusat latihan Palang Merah di Erzberg sebelum membuat langkah ke Vienna pada bulan Jun. Kenderaan itu akan digunakan dalam simulasi untuk membantu membangunkan kaedah baru dan ujian berjalan untuk misi menyelamat seperti bencana alam. Land Rover berkata Palang Merah juga akan menggunakan SUV apabila ia menyediakan sokongan berikut. Jika kajian lain pembuat kereta itu merupakan satu petunjuk, versi masa depan Project Hero's juga boleh menjadi autonomi atas mana-mana kawasan dan bakal digunakan diseluruh dunia.

Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)