Terkini

Ketahui Kenapa Gopro Mahal Berbanding Jenama Lain


Gopro Mahal Berbanding Action Kamera Yang Lain ?


Dahulu mungkin ramai yang menfaedahkan kamera telefon untuk merakam atau ambil gambar walaupun ketika itu gambar tidaklah secantik seperti sekarang, namun perlahan-lahan zaman berubah mengikut peredaran teknologi yang tidak pernah berhenti untuk bersaing siapakah yang paling terbaik dalam pasaran. Jika dulu kita kenal handy cam adalah salah satu gadjet keluaran Sony yang mampu merakam dengan sempurna, harganya usah ditanya sudah tentu sempurna dan mahal.


Seperti biasa jika aku lihat di youtube ramai orang dari luar negara membuat perbandingan gopro dan action camera yang lain seperti eken , sjcam dan macam-macam lagi yang sudah pasti akan banyak yang tumbuh bagai cendawan. Kegunaan action camera pada aku tidaklah penting melainkan bagi orang yang suka melancong , bersukan , mandi pantai dan sebagainya.


Gopro Action Camera


Gopro adalah keluaran dari negara amerika dimana pengasas dia adalah Nick Woodman dibina pada tahun 2002. Gopro juga telah mencatat keuntungan lebih kurang $947 Million (November 2016) dengan kejayaan mereka mengeluarkan gadjet yang telah diguna pakai oleh orang ramai.


Namun tidak semua yang menyokong gadjet keluaran gopro dengan alasan harganya terlalu mahal mencecah ribuan ringgit bagi model yang terbaru, kerana ada yang telah mengalami kehilangan gopro ketika melakukan aktivti lasak jadi ia agaklah tidak berbaloi untuk mereka yang gagal menjaga. Ada pula review mengatakan barang aksesori gopro juga mahal termasuk peralatan dalaman seperti bateri.


Dari pandangan sudut lain pula gopro mempunyai ketahanan hardware yang bagus dan memuaskan kerana jarang sekali kita jumpa gopro dengan sendirinya mati atau tidak boleh dihidupkan melainkan kerosakkan dari kesalahan pengguna, namun action camera lain banyak yang rosak dengan sendirinya kerana faktor overheat yang berpunca penggunaan terlalu lama.


Image Processing gopro Lebih bagus dan cepat kalau diuji dengan beberapa action cam tentunya hampir sama, namun perbezaan akan nampak saat melakukan video bergerak manakala action camera yang lain tidak begitu cepat dalam memilih fokus yang diharapkan contoh diantaranya hasil tidak tajam ( blur ), namun masalah seperti itu tidak untuk gopro.


Bateri lebih baik dan tahan lama kerana jarang bateri gopro cepat drop tidak seperti action cam lain yang hanya boleh tahan untuk beberapa jam sahaja. View angle juga lebar amat sesuai bagi edisi makan angin.


Cukup disini sahaja mengenai gopro, untuk artikel seterusnya akan dibincangkan mengenai action cam keluaran Eken yang sekarang namanya agak popular tambahan lagi kini ada produk terbaru yang diberi nafas baharu Eken V8S yang mempunyai IES iaitu anti gegar sizenya juga mungkin sama besar dengan gopro hero 4, nak tahu lebih lanjut nantikan artikel akan datang mengenai eken v8s anti gegar.


Go Pro

Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)