Terkini

Hosting Percuma Bagi Yang Baru Berjinak Membuat Web - InfinityFree


Hosting Percuma Untuk Anda Yang Baru Berjinak Dengan Wordpress dan Web


Bagi yang sedang mengenal cara pakai hosting atau terutama pada bloger baru wordpress, adalah baik bagi anda cuba terdahulu dengan versi percuma kerana dengan adanya hosting yang percuma ia mudah untuk kita melakukan sedikit sebanyak pembelajaran kerana dengan adanya hosting kita boleh membuat pelbagai projek seperti memuat naik dokumen , gambar , juga file index.


Oleh kerana baru-baru ini aku memerlukan hosting untuk mengujicuba template wordpress, maka pencarian pun telah dilakukan sehingga telah menjumpai sedikit sebanyak laman yang memberi akaun hosting dan subdomain percuma.


Percuma ? tidaklah bermakna semua function dibenarkan akses melainkan memuat naik ke ruangan hosting mereka.



Free Hosting Server


Hosting percuma juga tidaklah sesuai bagi mereka yang ingin buat sebagai peralatan promosi kerana pakej percuma hanya akan memberikan anda nama domain yang rata-rata telah disekat oleh beberapa media sosial seperti facebook , juga selalu diguna pakai oleh kumpulan yang tidak bertanggungjawab seperti membuat laman palsu dan sebagainya.


Bagi yang baru nak berjinak dengan hosting anda digalakkan untuk menggunakan versi percuma untuk pembelajaran kerana jika terus membuat keputusan untuk menyewa ruangan hosting dan domain mungkin akan rugi kerana setiap saat adalah bernilai bagi anda.


Ada juga pengalaman dari beberapa pengguna sebelum ini dimana telah melakukan kesilapan sehingga sudi menerima kerugiaan terhadap pelaburan mereka pada sewaan akaun hosting iaitu selama 12bulan sedangkan mereka sepatutnya harus mencuba keatas hosting percuma dahulu sebelum membuat sebarang pembelian.


Hosting juga selalu digunakan oleh bloger yang menggunakan platform wordpress, kerana apa yang aku tahu wordpress ini kaya dengan pelbagai plugin percuma mahupun yang premium (berbayar). Wordpress juga adalah kesukaan bagi bloger yang rata-ratanya telah berjaya dengan hasil penulisan mereka, manakala bagi bloger yang baru berjinak dan sedang menggunakan platform wordpress aku harap korang perlulah tingkatkan ilmu dan usaha untuk menjadi seorang bloger yang berjaya, bukan apa cuma sedikit sebanyak dapat menampung kos hosting nanti.


Jadi aku akan bagi salah satu tempat dimana korang boleh jadikan ia sebagai tempat pembelajaran iaitu "InfinityFree". Haaa , disini korang bolehlah mencuba pelbagai platform website tanpa membuang duit. Silakan daftar dan guna seperti biasa iaitu apply subdomain percuma yang telah disediakan dan terus akses ke hosting percuma melalui FTP atau control panel.


**Sila update diruang komen jika ada sebarang pertanyaan atau kesilapan informasi.


Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)