Terkini

Akhirnya Youtube Mempunyai Tema Gelap Untuk Pengunjung Yang Suka Menonton Dalam Gelap

Latar belakang warna putih YouTube adalah baik-baik saja cuma jika pengunjung melayari ketika dalam situasi gelap sudah pasti cahaya latar belakang putih itu akan memudaratkan penglihatan pengguna.


Walau bagaimanapun, apabila anda duduk di bilik gelap sambil menonton video, latar belakang putih itu boleh merasakan seperti anda melihat matahari bermaksud ia adalah sangat terang untuk mata. Sekiranya anda seorang pengguna YouTube ketika malam, untuk pengetahuan anda kini youtube sudah mempunyai mod gelap yang boleh di aktifkan.


Dengan adanya tema gelap ini dapatlah mengurangkan pantulan cahaya dari latar belakang youtube yang agak terang dan tidak sesuai bagi yang mempunyai masalah mata silau.



Aku sebenarnya nak menulis tentang ciri terbaru ini semenjak beberapa bulan yang lalu, tetapi pada masa itu ia masih dalam keadaan percubaan jadi aku abaikan dahulu. Tapi kini apa yang aku lihat ia sudah kelihatan seperti stabil dan memudahkan pengguna yang sering kerap menonton video ketika dalam situasi gelap.


Setelah aku memastikan ciri terbaru tema gelap ini ternyata buat ketika ini hanya berkesan untuk versi desktop sahaja, manakala untuk apps youtube di playstore masih belum lagi ada ciri untuk menukar tema gelap.


Tapi jika masih gemar menggunakan telefon untuk layan youtube tidak salah jika anda melayari melalui chrome browser di telefon dengan memilih tanyangan desktop (Desktop site) dan disitu anda boleh memilih untuk tema gelap.



Dengan ada ciri terbaru dari youtube ini, maka selamat duit poket anda untuk menambah power di cermin mata silau anda disebabkan cahaya telefon dan komputer.


Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)