Terkini

MacBook Pro Keluaran Terbaru Dikatakan Tidak Dapat Kembalikan Data Jika Berlaku Kerosakkan

Sekiranya anda membeli salah satu MacBook Pro 2018 disarankan untuk kerap membuat salinan kerana untuk mendapatkan ia kembali akan menjadi lebih sukar sekiranya mempunyai masalah pada bahagian board.



Ternyata Apple mengeluarkan ciri pemulihan data di board terbaru MacBook Pro menurut MacRumors. Ada yang bertanya kenapa Apple mengeluarkan ciri-ciri keselataman yang berpontensi sebegini?


Ia bertujuan ingin meningkatkan faktor keselamatan dengan menggunakan Chip T2 terbaru yang mengendalikan banyak fungsi di MacBook Pro tersebut termasuk sistem penyulitan data.



Produk Apple mungkin sukar berlaku kerosakkan tapi ia adalah tidak mustahil jika berlaku atas kecuaian pengguna sendiri. Jadi amat penting untuk dijadikan sebagai peringatan kepada pemilik yang memiliki produk terbaru MacBook Pro model 2018.


Pada masa sama Apple juga menyarankan pelangan sentiasa membuat salinan data kedalam pemacu kilat bagi dapat menghadapi masalah dimasa akan datang.


Akhir sekali jika pemilik membelanjakan lebih daripada $ 1,799+(MYR 7,301.06) untuk 13 inci atau $ 2,499+(MYR 10,141.94) untuk MacBook Pro 15 inci, pemilik itu juga memerlukan pemacu kilat untuk menjadi tempat salinan data.


Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)