Terkini

Redmi 5 Plus Hadir Kemaskini Baru Android Oreo - MIUI V9.6.5.0.OEGMIFD

Setelah menunggu kemaskini pada peranti Redmi 5 Plus yang masih mengekalkan penggunaan sistem android 7.0(Nougat) akhirnya ia tiba juga dengan pembaharuan bersama kedatangan sistem android Oreo yang dinantikan selama ini.



Pada awalnya berasa pelik kenapa peranti redmi 5 plus masih tidak menyokong sistem android 8.0(Oreo) sedangkah ia dilancarkan pada awal tahun 2018.


Tunggu punya lama akhirnya peranti ini sudah mula memberikan kemaskini baharu yang memaparkan MIUI V9.6.5.0.OEGMIFD versi stabil di bahagian update.



Secara ringkas kemaskini ini mengutamakan penyelesaian isu Wi-Fi yang memerlukan penggunaan bateri yang banyak pada versi sebelum ini.


Seterusnya menaiktaraf sistem android Nougat kepada versi terbaru iaitu Oreo yang menawarkan pelbagai ciri baharu kepada peranti.


Tidak lupa juga kemaskini ini juga mengutamakan bahagian security iaitu Lockscreen dimana ia akan memasukkan ciri 'Turn On Face Unlock' yang membolehkah peranti dibuka menggunakan pengecaman wajah pemilik.


Akhir sekali kepada yang minat menggunakan kamera dan sering mengalami masalah 'Stopped Working', xiaomi turut cuba menyelasaikan isu itu dalam pakej kemaskini ini.



Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)