Terkini

Luno Merancang Buka Ibu Pejabat Di Malaysia

Syarikat cryptocurrency yang berpusat di London Luno telah mengumumkan rancangan untuk membuka sebuah ibu pejabat di Malaysia pada tahun 2019.



Dalam satu sumber, syarikat pertukaran cryptocurrency dan pengendali dompet digital crypto yang dipercayai di Malaysia mengatakan mereka menjangka akan melabur lebih RM25 juta dalam ekonomi Malaysia.


Pelaburan itu turut membuka peluang besar kepada rakyat Malaysia yang berkemahiran tinggi yang mempunyai sekitar lebih 100 bidang pekerjaan yang akan di perkenalkan."Kami percaya bahawa industri cryptocurrency memegang janji besar kepada Malaysia dan kami berharap dapat menonjolkan Malaysia sebagai pemimpin revolusi digital di Asia Tenggara," Kata David Low ketua Luno Asia Tenggara.


Sebelum ini syarikat ini dikenali sebagai BitX dan diberi nafas baharu dengan menukar nama app kepada Luno dan mengekalkan nama syarikat sebagai BitX. Luno juga berharap keputusan kerajaan Malaysia tentang penubuhan rangka kerja untuk meluluskan pertukaran wang crypto serta penubuhan organisasi.



Luno menanti berita positif dari kerajaan baharu Malaysia mengenai penerimaan cryptocurrency.


Syarikat pertukaran cryptocurrency ini juga telah menghadapi masalah setelah akaun mereka di Malaysia telah dibekukan semenjak Januari tahun ini oleh kerajaan sebelum ini atas beberapa masalah seperti cukai dan lain-lain.


Dalam proses kemaskini pihak Luno mengumumkan mereka masih dalam proses perbincangan bersama rakan-rakan perbankan di Malaysia untuk mengizinkan semula proses deposit dijalankan.


Pada bulan April syarikat itu mengumumkan bahawa ia telah didaftarkan secara rasmi dengan Bank Negara Malaysia(BNM) seperti yang dikehendaki demi pencegahan pengubahan wang haram dan pembiayaan keganasan.


Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)