Terkini

Percutian Singkat Ke Temerloh - Go'Bang Maju

Negeri Pahang tidak hanya terkenal dengan lokasi percutian malah ia turut mempunyai tarikkan ikan patin tempoyak yang superrr!!



Perjalanan dari Kuala Lumpur ke Temerloh memakan masa sekitar dua jam jika kekalkan pemanduan yang baik dan paling penting ia bukan pada hari perayaan atau cuti sekolah.


Jika pergi ketika musim cuti haaa mendapatlah korang kesesakkan lalu lintas yang luar biasa apa pun sila rancang perjalanan terdahulu sebelum membuang masa diatas jalan raya.



Ikan patin tempoyak di Temerloh patut anda cuba.


Setelah puas pusing temerloh maka perut pun sudah mula memberikan signal luar biasa maka kami pun mencari lokasi ikan patin tempoyak yang terdekat iaitu Go'Bang Maju yang betul-betul berada di tepi jalan berbanding yang lain-lain ada yang kata kena masuk kawasan pendalaman.



Hidangan yang diperkenalkan oleh restoran ini sungguh unik kerana lauk-pauk yang disediakan semua sudah berada didalam piring atau bekas masing begitu juga set nasi yang telah disertakan daun salad dan sambal belacan.


Kami memuji restoran ini kerana harga lauk pauk telah ditetapkan mengikut pingan atau mangkuk, maksudnya korang hanya ambil sahaja mana-mana lauk pauk yang telah disediakan itu kerana setiap kuantiti lauk dalam bekas itu sudah pun diletakkan harga tetap.


Cara perniagaan mereka jauh berbeza dari kedai nasi campur yang masih mengekalkan harga tidak menentu kepada pelangan setianya. Kebiasaan jika kita menikmati makanan di kedai nasi campur yang hari-hari kita datang tapi malangnya terpaksa membayar harga yang berlainan setiap hari walaupun hidangan lauk yang sama.



Pendapat dari pemilik restoran berkata semalam kuantiti lain hari ini kuantiti pun sudah pasti berbeza dan oleh kerana itu harganya turut berbeza setiap hari. Nahh, logik tak jawapan dari pemilik kedai makan nasi campur?? manakala pendapat pelangan pula ia sudah pasti tidak masuk akal disebabkan tiada cara untuk sukat kuantiti hidangan itu.


Jadi apa yang kami dapat pelajari dari perniagaan Go'Bang Maju adalah pemiliknya sudah menyukat lauk pauk bersama harga mereka menggunakan piring atau bekas yang disediakan dan pelangan hanya perlu ambil berapa bekas yang diperlukan.


Cari penginapan bajet di kawasan Temerloh, sila gunakan kotak carian agoda dibawah.


Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)