Terkini

Aneka Colek di Farrah Cafe berdekatan Chabang Empat Tumpat, Kelantan

Lokasi kedai makan yang menjadi pilihan ketika berada di tumpat kelantan adalah Farrah Cafe.



Kami diberitahu cafe ini menyediakan dua lokasi meja makan yang berbeza iaitu mempunyai penghawa dingin indoor dan jenis outdoor pada kami ia sangat sesuai untuk yang berkeluarga dan perokok.


Cafe ini menyediakan masakan panas, colek dan pelbagai jenis minuman kelas teratas untuk dijadikan sebagai pencuci mulut.




Cafe ini dari penilaian kami memang sangat selesa dan menepati citarasa pelangan dari faktor menu hidangan kami lihat ia dihiasi dengan penuh keunikkan serta mampu menarik selera pada sesiapa yang melihat.


Ketika kami datang mengunjungi untuk menikmati sajian dari cafe ini, dari segi tempat letak kenderaan(parkir) memang tiada masalah kerana sentiasa mempunyai ruang yang mencukupi.



Walaupun lokasi cafe ini terletak betul² tepi jalan utama namun pada siang hari memang sukar untuk terlihat salah satu faktor adalah faktor pencahayaan yang digunakan pada setiap pemilik restoran di kelantan dimana jika kita jalan pada waktu malam memang merata ada kedai makan berbanding pada siang hari yang agak sukar untuk lihat jika lalu menggunakan kelajuan kereta.



Popia sayuran? yeah disaluti dengan sos cili manis dan dihiasi bersama sayuran seperti touge supaya ia nampak lebih enak dan berseri.



Ini pula hidangan pencuci mulut yang sangat unik kerana idea yang dicurahkan memang mampu menarik perhatian kami untuk mencuba kerana disertakan sekali dengan aiskrim.



Kelantan terkenal dengan makanan Colek-colek pada mulanya kami fikir ia adalah buah-buahan sahaja namun bila sampai disini hampir kesemua jenis hidangan yang ber-sos turut di panggil colek tidak kisah ia adalah paru atau ayam dan lain-lain.


Kami juga diberitahu bahawa makanan colek-colek ini sangat terkenal ketika di bulan puasa kerana ia boleh dijadikan sebagai hidangan moreh selepas solat sunat terawih.


Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)