Terkini

Rebut Diskaun RM10 Dari Umobile Dengan Bertukar Ke Pelan Prabayar GX50 Sekarang!

Promosi ini telah lama berlangsung tapi masih ramai yang takut untuk mencuba maklumlah untuk mendapatkan Rebate RM10 pengguna harus melakukan MNP dari nombor lama.



Rebate RM10 ini sah selama 12 bulan iaitu kita hanya perlu membayar bil RM40 sahaja dan masuk ke bulan seterusnya bil akan kembali menjadi RM50 setiap bulan. Namun dalam proses port in ke telco baru semua kos penghantaran kad SIM kepada pelangan akan ditanggung oleh pihak Umobile sepenuhnya.


Pengalaman aku ketika mengujicuba melakukan port in ke GX50 dari Kad SIM telco lain sangatlah mudah iaitu segala urusan hanya dilakukan dari hujung jari sahaja kerana proses permohonan kad SIM semua dilakukan secara ONLINE terus dari laman web u.com.my


Gilerunlimited/Gx50

Setelah kad SIM GX50 sudah sampai ke peti surat, aku pun terus masukkan ke dalam phone dan tunggu beberapa jam kononnya pihak Centre Umobile sudah lakukan semua proses MNP. Rupanya tanggapan aku salah setelah menunggu beberapa jam, tanpa membuang masa aku pun belek semula setiap resit dan kertas yang menyaluti kad SIM tersebut dan dapati ada beberapa langkah yang perlu dilakukan setelah menerima kad.


Ia tidak susah mana cuma kita memerlukan koneksi internet untuk mencapai pautan yang disediakan untuk melakukan proses kekal nombor lama. Selesai masukkan serial nombor kad dan lain-lain ia menyarankan kita menunggu sekitar 48JAM iaitu dua hari maka aku pun tunggu laa dengan penuh kesabaran maklumlah tidak sabar nak lenjan internet dan panggilan tanpa had GX50.


Masa pun sudah tiba dan Prabayar GX50 pun sudah berjaya di aktifkan dengan jayanya, cuma tiba-tiba tidak senang hati pula bila lihat signal bar cuma keluar H+/3G. Kepala pun pusing memikirkan tetapan apa yang masih belum dilakukan, lebih dari sehari aku belek rupanya pengguna perlu menghantar pesanan ringkas SMS untuk aktifkan signal bar 4G umobile.


Cara aktifkan 4G pada Umobile

Taip SMS " LTE (Jarak) ON " dan hantar ke 28118


Anda akan menerima SMS "Your LTE service is active. . . "


Baca Artikel Berkaitan Umobile

https://www.sekejung.com/2018/06/giler-laaa-dia-bagi-unlimited-data-lagi.html


Ingin tahu review aku mengenai prabayar GX50 ni? Tunggu artikel akan datang sebab aku belum sempat nak rembat dia punya semua data internet dan panggilan tanpa had.


Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)