Terkini

Cara Memanjangkan Tarikh Luput Umobile : RM1 Sehari

Kredit banyak lagi tapi tempoh kredit hampir tamat, itu adalah senario yang sedang berlaku pada pengguna prepaid. Sebelum ini kami ada hidangkan posting panjangkan tempoh kredit Celcom boleh lihat pautan dibawah.



Cara memanjangkan tarikh luput Celcom


Pernah ditanya kepada kami bagaimana untuk melanjutkan tarikh luput telco Oren namun setelah melakukan pencarian terjumpa pula posting twitter Umobile tahun 2017 dimana ada pengguna yang bertanya adakah telco ini mempunyai pilihan untuk melanjutkan tempoh kredit.


Namun pada masa ini pihak umobile tidak meletakkan fungsi lanjutkan tamat tempoh dan ia amat dikesali kerana pengguna terpaksa menambah nilai setiap bulan walaupun baki kredit masih banyak.




Tapi kini dapati pihak Umobile telah membuka ruang untuk pengguna melanjutkan tarikh luput walaupun kadar caj dikenakan RM1 sehari namun ia masih menunjukkan pertanyaan pengguna dapat perhatian dari pihak mereka.


Kami turut berpendapat ada baik dan buruknya kerana RM1 sehari adalah sangat mahal buat masa ini kecuali pengguna dalam situasi yang sukar untuk mendapatkan sebarang tambah nilai atau dalam proses menghabiskan baki kredit.


Sepatutnya Umobile harus bersikap terbuka dengan menawarkan harga yang berpatutan untuk tempoh 12 bulan atau lebih supaya pengguna tidak perlu terikat dengan tarikh luput yang singkat.


Dibawah ini cara-cara untuk memanjangkan tarikh luput Umobile


"Dial *118# > 99 > 6 > 2 > 4 > Akhir sekali pilih 1 Confrim "


Semoga posting ini bermanfaat kepada kita semua dan untuk pengetahuan anda keyword diatas mungkin akan berubah dari semasa ke semasa mengikut keperluan syarikat penyedia maka sila dail *118# untuk sebarang kemaskini pilihan.


Share this:

NickwanN berkata...

Thanks you sobat! Harap² menjadi!

Unknown berkata...

kenapa saya punya line umobile no service ?

Sekejung berkata...

Mungkin sudah lama tidak melakukan tambah nilai kredit.

Sekejung berkata...

Sama-sama.. semoga berjaya.

Unknown berkata...

Topup tamat tempoh tapi saya langgan internet satu bulan punya apa pasal

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)