Terkini

Hidangan Roti Sosej Gulung Celup Telur Yang Perlu Anda Cuba

Roti gulung sosej ni memang kesukaan ramai tapi cara gulungan setiap orang mungkin berbeza cuma hasilnya masih tetap sebabnya ini adalah salah satu hidangan yang mudah bergantung tahap kerajinan seseorang.



Buat sendiri dengan beli di pasar pagi memang sangat berbeza dari segi harga dan kualiti produk, jika di pasar pagi kita memang tidak tahu jenama apakah sosej yang dia pakai tu adalah keluaran syarikat muslim dan pelbagai lagi itu belum masuk hal kuantiti kadang-kadang tengok kecik je potongan sosej diorang tu maklumlah orang bisnes.


Maka lepas ni korang tidak perlu lagi pening fikir hal sedemikian kerana hidangan sangatlah mudah cuma rajin atau tidak sahaja untuk melaksanakan tugasan.



Bahan yang korang perlu sediakan adalah roti Gardenia, sosej Ramly atau Ayamas dan minyak baru jenama Saji atau seangkatannya yang penting keluaran Muslim bagi mementingkan tahap kebersihan dan kualiti terjamin insya-allah.



Seterusnya lenyek roti sehingga sebati ia bertujuan untuk elak dari serapan minyak yang berlebihan, sosej pula ikut korang jika ramai potonglah menjadi kecil manakala jika makan sendiri haaa letak saiz original baru puas hati.


Jika ada bahan cheese silakan letak manakala yang sedang bajet tengah bulan cukuplah sekadar celup dengan telur HEHEHE! . Korang gulung sosej dengan roti yang dah sebati dan salutkan dengan pecahan telur lalu masukkan kedalam kuali setelah minyak sudah keadaan panas, jangan lupa kecilkan api terdahulu risau gelap pula roti korang tu.


Akhir kata setelah salutan telur itu sudah kelihatan keemasan itu bermakna ia sudah masak dan boleh diangkat, jika nak kurangkan minyak dalam badan sila letak diatas tisu bertujuan serapan minyak.


Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)