Terkini

Ramadan Semakin Hampir Namun Masih Membimbangkan : Covid-19

Sekian lama menyepi menyesuaikan diri dalam suasana perintah kawalan pergerakan(PKP) ini maka sudah tibanya untuk mengisi secebis masa lapang di dalam posting ini mengenai ramadan yang semakin hampir.



Pada ketika ini kita semua tidak tahu sampai bilakah perintah kawalan pergerakan(PKP) akan berlanjutan bagi memastikan negara dan kawasan-kawasan zon merah sudah dibersihkan secara menyeluruh.


Dengarnya perniagaan bazaar ramadan juga akan menjadi atas talian jika wabak ini berlanjutan, cuba bayangkan umat Islam masih tiada solat jumaat, solat tarawih mahupun solat aidil fitri perghh boleh rasa sebak pula.



Aku mengambil kesempatan pergi ke mini market ketika musim (PKP) terlihat rak-rak yang sebelum ini dipenuhi dengan barangan keperluan namun hari ini kosong dan terlajak laris apakah ia dipanggil pembelian panik?



Namun mini market khas bahagian basah pula buat masa ini masih lagi terkawal kecuali datang waktu petang, mungkin ada golongan jenis beli barangan basah secara harian atau 3 hari sekali.


Seterusnya cubaan aku membuat pembelian atas talian juga kelihatan membimbangkan kerana barang masih lagi berada di hub syarikat penghantaran. Korang bayangkan jika ada golongan cuba membuat pembelian makanan/minuman secara atas talian tapi tidak sampai-sampai juga dan akhirnya terpaksa beratur memasuki pasaraya dengan itu perintah kawalan pergerakan ini akan kelihatan semakin longgar kerana masih membenarkan individu keluar membuat pembelian.


Pesanan ringkas dalam posting ini 'Kekal dirumah / Stay at home'.


Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)