Terkini

Cara Mengatasi Kulit Berminyak Untuk Mengekalkan Wajah Yang Cantik

Wajah yang cantik adalah harapan setiap insan terutama wanita, untuk mendapatkan kulit wajah cantik tentunya perlu melakukan penjagaan yang teliti terutama dari segi kebersihan dan permakanan.



Tahukah kita kulit kita seringkali terdedah dengan pencemaran udara yang kotor ketika berada di luar dimana yang penuh dengan udara kotor dan mengandungi kimia.


Bukan itu sahaja namun faktor makanan yang berminyak juga mempengaruhi maka dengan ada pelbagai produk pencuci di pasaran dapatlah membantu kita untuk mengekalkan kebersihan wajah.



Cuma yang jadi permasalahan adalah tidak semua produk sesuai dengan kulit wajah seseorang, jadi apa yang kita perlu lakukan adalah mengambil masa untuk cuba satu persatu jenama sehingga kita tahu yang mana sesuai dengan kulit wajah.


Jenis-jenis kulit wajah mempunyai beberapa ciri iaitu normal, kulit sensitif, kulit berminyak dan kulit kering. Sedikit tips sebelum mencari produk haruslah kita ketahui kulit wajah kita mengalami permasalahan yang seperti apa.


Jika sudah tahu apa jenis masalah kulit wajah maka haruslah mencari produk inisiatif seperti pelembab wajah untuk kulit berminyak atau pelembab wajah untuk kulit kering dan untuk kulit sensitif demi mengekalkan wajah yang cantik dan bersih.



Akhir sekali paling penting kurangkan makan makanan berminyak dan lebihkan minum air masak secukupnya demi melembab kulit. Wajah kita juga perlu rehat yang secukupnya seperti tidur pada awal waktu kerana rehat yang cukup dapat memberikan kesan baik kepada kulit dan tubuh badan sekaligus membuatkan wajah terlihat lebih segar.


Beberapa produk yang penulis sedang cuba gunakan adalah dari jenama Cosmoderm Vitamin E Cream 1,0000 I.U, Neutrogenar Moisture, Safi pelembab geldan bebeberapa jenama yang lain. Antara fungsi produk-produk yang penulis sedang cuba adalah berfungsi untuk menghilangkan parut dan merawat kulit kusam.


Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)