Terkini

Pengalaman Beli-Belah Menggunakan Kaedah Pembayaran SPayLater - Shopee(MY)

SpayLater telah mula diperkenalkan di Malaysia bagi merancakkan lagi jumlah pembelian atas talian semenjak dunia dilanda pandemik.



Tapi khabarnya bukan semua akaun menerima kemudahan ini iaitu beli dahulu dan bayar pada hujung bulan tanpa dikenakan sebarang faedah jika bil tidak melebihi 1 bulan dari tarikh pembelian namun jika melebihi maka menjawablah korang.


Penulis berkesempatan buat beberapa pembelian menggunakan kaedah bayaran SPayLater Shopee untuk beberapa barang dan apa yang boleh dikatakan korang tidak boleh jelaskan bil secara berasingan mengikut barangan dan ini sangatlah bahaya jika pengguna gagal langsaikan jumlah keseluruhan dalam tarikh yang ditetapkan.



Apa akan terjadi jika gagal membuat pembayaran dalam tarikh yang ditetapakan? YA, anda akan dikenakan bunga faedah sila rujuk terma syarat SPayLater untuk mengetahui jumlah faedah yang dikenakan.


Pada waktu ini jumlah SPayLater yang ditawarkan oleh Shopee sekitar RM2,400 - RM3,000 sahaja. JIka ada akaun boleh melepasi dari jumlah ini mungkin score credit dia dalam keadaan cemerlang. Penulis harap sesiapa yang dapat kaedah pembayaran SPayLater dari Shopee gunakanlah secara berhemah dan bayarlah bil tepat pada waktunya supaya manfaat ini dapat bertahan.



Pro dan Cons masing-masing sudah tahu jadi berbelanja bilamana sedang ada duit dan hindarkan dari terjebak dalam sistem riba iaitu terlewat bayar bil atau ansuran melebihi sebulan maksima 3 bulan di SPayLater Shopee.


Sumber - https://www.lowyat.net/2021/230300/shopee-malaysia-spaylater-here/


Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)