Terkini

Perbezaan Tiga Jenama Paste Tomyam Yang Perlu Kita Tahu

Sekali imbas korang tengok botol-botol itu semua sama kan dan ramai apabila diceritakan tiga-tiga botol ini lain-lain jenama baru orang perasan. 

                                                        sumber : Zatty Roslan

    
1. Yang tulisan thailand tu paling sedap.
Yang ni tahun lepas saya cuba cari di padang besar memang payah jumpa. Diorang susun bahagian dalam kedai kena cari satu kedai ke satu kedai dan ada dua botol saja. Paste ini mahal sedikit dari jenama botol yang lain. Cara masak dia senang saja letak air, letak paste, letak segala ayam, seafood dan sayur-sayuran yang nak dimasak. Tidak perlu letak garam gula serai bagai tu. Tapi kalau pes letak sikit kena la letak semua bahan itu. Tapi cara saya letak paste banyak-banyak baru la tomyam pekat memikat tapi ikut selera masing-masing. 

2. Paste tomyam jenama nang fah.
Perhatikan bulat kecil yang ini kedua sedap. Harga dia murah sedikit dari tulisan thai tadi. Cara masak sama letak semua tak payah ubah apa-apa. Tapi korang cuba la letak susu cair dalam tomyam. Sedap dan boleh kurangkan masam dia sedikit kalau korang letak banyak paste dia jadi masam. Untuk yang tidak berapa suka masam boleh letak sedikit susu cair.

3. Paste tomyam jenama PUM.
perhatikan bulat kecil itu. Yang ni kurang sedap dan ramai orang review masak-masak guna paste ini. Mungkin di tempat diorang ada jenama ini saja. Yang paste PUM ni memang korang kena tambah bahan. Letak garam, gula, serai, lengkuas, bawang dan ikut selera masing-masing. Paste ini memang berlambak di padang besar dan harga dia murah dari dua botol yang diatas tadi.

Lepas ini korang nak beli paste tomyam tengok benda yang saya bulat-bulatkan itu. Selamat mencuba.

Saya selalu beli jenama 1 dan 2. Masak ini paling senang, cepat dan mudah campak-campak saja.
























Share this:

Catat Ulasan

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Dimensi Teknologi Bumi Niaga(001859511-H)