Terkini

CHIMERA Sebuah Drama Korea Selatan Yang Ditayangkan Di Viu Malaysia

Jom layan #drakor crime thriller terbaru, Chimera lakonan Park Hae-Soo sebagai detektif yang paling bersemangat, Cha Jae Hwan, dan Soo Hyun sebagai profiler jenayah yang bijak, Eugene Hathaway di Viu. Episod baru setiap Ahad & Isnin tau.


Sebuah drama Korea Selatan yang baru sahaja ditayangkan di Viu Malaysia !! Sekarang sudah ditayangkan sehingga 10 episod, tak sabar menanti episod yang akan datang. Viu menyiarkan episod baru setiap hari Ahad dan Isnin. Drama 16 episod ini bakal buat jantung anda berdebar. Jenayah, thriller, penyiasatan merupakan genre yang dibawa dalam kdrama CHIMERA Kali ini.


CHIMERA merupakan makhluk mengerikan , makhluk mitos yang memakan manusia. Makhluk chimera ini digunakan sebagai lambang oleh seorang pembunuh bersiri, menceritakan tentang kehadirannya untuk membalas dendam pada musuh-musuh lamanya.



Chimera menghancurkan musuhnya dengan api yang marak membakar, begitulah cara dia membunuh setiap mangsa. Terbakar! Rentung! Tragis!! Mengenengahkan pelakon Squid Game , Park Hae Soo sebagai bintang utama bergandingan dengan bintang antarabangsa Kim Soo Hyun. Sebuah drama penyiasatan dan jenayah yang memaparkan dendam kesumat sebagai senjata untuk membunuh!


Penemuan satu mayat yang rentung terbakar dalam sebuah kereta, membuka mata pihak berkuasa bahawa ada sebuah kes lama yang sedang menghantui mereka Kali ini. Setiap pengembara kini perlu bertahan, menunggu giliran untuk menjadi mangsa CHIMERA.


Drama: Chimera

Peribahasaan yang disemak semula: Kimaira

Hangul: 키마이라

Pengarah: Kim Do-Hoon

Penulis: Lee Jin-Mae

Rangkaian: OCN

Episod: 16

Tarikh Tayangan: 30 Oktober - 19 Disember 2021

Masa tayangan: Sabtu. & Ahad 22:30

Bahasa: Korea

Negara: Korea Selatan


Plot Sinopsis

Satu letupan telah berlaku pada masa lalu. Letupan itu membawa kepada kes pembunuhan bersiri yang dikenali sebagai kes Chimera. 35 tahun kemudian, letupan serupa berlaku.

Cha Jae-Hwan (Park Hae-Soo) ialah seorang detektif yang bersemangat. Semasa Eugene (Soo-Hyun) masih kecil, dia telah menjadi anak angkat oleh ibu bapa di Amerika Syarikat. Dia pernah bekerja untuk FBI dan dia kini bekerja sebagai profil jenayah. Semasa Lee Joong-Yeop (Lee Hee-Jun) masih kecil, dia telah menjadi anak angkat oleh ibu bapa di England. Dia menjadi pakar bedah dan kembali ke Korea Selatan, tetapi dia terlibat dalam kes misteri.

Cha Jae-Hwan, Eugene dan Lee Joong-Yeop mempunyai alasan berbeza untuk mengejar kebenaran kes Chimera.

Sesungguhnya masa tidak dapat membasuh dosa silam, tidak menghakis dendam yang telah sekian lama terpendam! wajib tonton!!!


Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)