Terkini

Korea Drama Secret Royal Inspector Joy Yang Dibintangi Oleh Ok Taec-yeon

Pelakon yang kacak iaitu Ok Taec-yeon (Bahasa Korea: 옥택연; Hanja: 玉澤演; lahir 27 Disember 1988), dikenali secara mononim sebagai Taecyeon, ialah seorang penyanyi rap, penyanyi, penulis lagu, pelakon dan usahawan Korea Selatan. Dia adalah penyanyi rap utama kumpulan lelaki Korea Selatan 2PM.



Jika ada masa terluang korang boleh layan drama korea ini di rangkaian tvN. Cerita ini ada selit-selit komedi memang kelakar bagi admin la. Drama ini masih belum habis disiarkan yang bermula tarikh tayangan pada 8 November 2021 setiap isnin dan selasa.


Admin layan drama ini di Viu ataupun Astro di rangkaian tvN 395. Jom baca sinopsis korang mesti tertarik nak menonton drama ini.


Plot Sinopsis:

Mengisahkan tentang polis rahsia diraja yang bertugas untuk menyamar dan membongkar rasuah atau mencuri. Impian Ra Yi-Eon (TaecYeon) adalah untuk membeli restoran ladu kecil dan menjalankan perniagaan. Dia mahukan kehidupan yang mudah, tetapi dia cukup bijak untuk lulus peperiksaan negeri yang baru diambilnya. Beliau kini mula bekerja di Pejabat Penasihat Khas, yang merupakan kursus elit untuk berjaya sebagai pegawai kerajaan. Dia kemudiannya dilantik sebagai ejen rahsia diraja, di mana dia ditugaskan dengan misi rahsia. Ia adalah satu penghormatan besar untuk Ra Yi-Eon dan keluarganya bahawa dia kini menjadi ejen rahsia diraja. Di rumahnya, dia masih mengekalkan kehidupan yang santai dan dia tidak bekerja keras sebagai ejen rahsia diraja. Kehidupannya berubah apabila dia bertemu dengan Kim Jo-Yi (Kim Hye-Yoon).

Fikiran Kim Jo-Yi penuh dengan rasa ingin tahu. Dia juga mempunyai pemikiran yang progresif untuk tempoh Joseon, di mana dia berpendapat bercerai tidak mengapa. Dia berkahwin dengan suaminya tiga tahun lalu dan dia kini cuba menceraikannya. Suaminya ketagih judi dan anak mama. Suaminya juga enggan menceraikannya. Akhirnya, apabila Kim Jo-Yi hampir menamatkan prosedur perceraiannya, dia bertemu Ra Yi-Eon. Ejen Rahsia Diraja Ra Yi-Eon dan Kim Jo-Yi bekerjasama untuk menyelesaikan kes.



Drama: Secret Royal Inspector & Joy (tajuk Inggeris)

Peribahasa yang disemak: Eosawa Joyi

Hangul: 어사와 조이

Pengarah: Yoo Jong-Sun

Penulis: Lee Jae-Yoon

Rangkaian: tvN

Episod:16

Tarikh Tayangan: 8 November 2021

Waktu tayangan: Isnin & Selasa 22:30

Bahasa: Korea

Negara: Korea Selatan


Dibintangi :

Ok TaecYeon

Kim Hye-yoon

Lee Jae-Kyoon


Nota

"Secret Royal Inspector Joy" mengambil alih slot masa Isnin & Selasa 22:30 tvN yang sebelum ini diduduki oleh "High Class."


Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)