Terkini

"Happiness" Drama Korea Penyakit Berjangkit Yang Mesti Ditonton

HAPPINESS ialah siri berterusan yang dibintangi oleh Han Hyo Joo, Park Hyung Sik, dan Jo Woo Jin. Ia adalah thriller apokaliptik yang berlaku pada masa di mana penyakit berjangkit telah menjadi kebiasaan baharu.



Ia ditayangkan di tvN pada 5 November 2021 dan disiarkan setiap Jumaat dan Sabtu. Ia juga tersedia untuk langsung dalam iQIYI atau Viu di wilayah terpilih.


Selepas 5 tahun, Han Hyo Joo kembali menerusi siri TV Korea kemunculannya "Happiness". Ini adalah drama Korea pertamanya sejak #WTwoWorlds 2016, kerana dia lebih memfokuskan kepada pembikinan filem.



Pemikiran yang lebih mendalam! Sedih tapi benar. Kebahagiaan mendedahkan dua bentuk dan jenis kepimpinan semasa pandemik. Orang yang benar-benar ingin membantu negaranya vs orang yang mementingkan diri sendiri dan hanya ingin mengaut keuntungan sendiri.


Sinopsis

Drama ini akan mengisahkan tentang kehidupan sekumpulan penduduk yang tinggal di bangunan pangsapuri di tengah-tengah wabak virus yang membawa maut. Lebih teruk lagi, pangsapuri yang baru dibina itu mendiskriminasi mereka berdasarkan status sosial. Orang kaya akan menduduki pangsapuri bertingkat tinggi dan ditutup apabila penyakit berjangkit muncul, manakala orang awam menduduki bahagian bawah pangsapuri yang lebih terdedah kepada penyebaran virus.

Drama ini memberikan gambaran sebenar tentang pertempuran psikologi yang sengit dalam masa penularan penyakit maut. Setiap orang diserang oleh ketakutan dan keputusan mereka sendiri yang hanya memburukkan keadaan. Terletak dalam masa terdekat, sebuah bangunan pangsapuri bertingkat tinggi baru sahaja dibina di sebuah bandar besar. Bangunan pangsapuri mempunyai penduduk dari semua lapisan masyarakat, tetapi penyakit berjangkit baru muncul. Disebabkan wabak itu, apartment bertingkat tinggi itu ditutup. Penduduk berjuang untuk terus hidup, sambil dibelenggu ketakutan dan ketidakpercayaan pada orang lain.

Yoon Sae-Bom (Han Hyo-Joo) ialah ahli skuad polis khas. Dia tegas, berani, dan tidak mudah keliru. Dia teruja untuk berpindah ke apartment barunya, tetapi, setelah berpindah ke sana, dia menghadapi krisis. Jung Yi-Hyun (Park Hyung-Sik) ialah seorang detektif. Dia bijak dan jujur. Untuk masa yang lama, dia mempunyai perasaan romantik terhadap Yoon Sae-Bom. Mereka lulus dari sekolah menengah yang sama. Jung Yi-Hyun berjuang untuk melindungi Yoon Sae-Bom dan lain-lain. Han Tae-Seok (Jo Woo-Jin) ialah seorang leftenan kolonel dan tergolong dalam perintah perkhidmatan kesihatan. Dia memegang kunci kepada wabak penyakit berjangkit.


Profile

Drama: Happiness

Revised romanization: Happiness

Hangul: 해피니스

Director: Ahn Gil-Ho

Writer: Han Sang-Woon

Network: tvN, TVING


Episodes:

Release Date: November 5, 2021 —

Runtime: Friday & Saturday 22:40

Genre: Thriller

Language: Korean

Country: South Korea


Pelakon Drama Korea Happiness

Han Hyo-Joo Sebagai Yoon Sae-Bom

Park Hyung-Sik Sebagai Jung Yi-Hyun

Jo Woo-Jin Sebagai Han Tae-Seok


Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)