Terkini

Cara WhatsApp Merancang Untuk Mengubah Cara Menerima Mesej Anda

WhatsApp dilaporkan telah mula melancarkan ciri beta pertama 2022 untuk pengguna iOS. Menurut laporan oleh WABetaInfo, dengan ciri baharu itu, pengguna iPhone juga akan dapat melihat foto profil penghantar serta pemberitahuan mesej.



Menurut tangkapan skrin yang dikongsi dengan laporan itu, ciri baharu itu akan membolehkan anda melihat foto kecil pengirim dalam pemberitahuan apabila anda menerima mesej baharu daripada pengguna atau kumpulan tunggal.


Laporan itu juga mendedahkan bahawa ciri itu hanya tersedia kepada beberapa penguji beta yang menjalankan sistem pengendalian iOS 15 kerana ciri tersebut menggunakan API iOS 15.



Platform milik Facebook dilaporkan mengeluarkan ciri tersebut untuk lebih ramai pengguna dengan kemas kini yang akan datang. Memandangkan ciri ini masih dalam versi beta, WhatsApp mungkin mengalami masalah menunjukkan foto profil pada pemberitahuan tertentu, tetapi isu ini mungkin akan diselesaikan apabila ciri itu dilancarkan kepada orang ramai.


Minggu lepas WhatsApp juga mula melancarkan kemas kini beta 2.22.1.1 untuk pengguna iOS. Kemas kini kononnya mengandungi rujukan tersembunyi kepada ciri yang akan membolehkan pengguna membuat komuniti dalam kemas kini masa hadapan.


Notis tersembunyi serupa juga ditemui dalam kemas kini beta yang dikeluarkan dua minggu lalu untuk telefon pintar Android. Bagi anda yang tidak tahu, platform pemesejan Facebook sendiri telah mengusahakan ciri komuniti untuk seketika.


SUMBER

Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)