Terkini

Cara Daftar Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) Persendirian

Sekian lama penulis menyepi kini hadir dengan tajuk luar biasa disebabkan mempunyai pertanyaan bagaimana untuk duduki peperiksaan SPM persendirian. Adakah perlu hadir ke kaunter kementerian pendidikan atau boleh dilakukan secara atas talian.



Penulis percaya bahawa ramai bekas pelajar diluar sana terfikir ingin ambil Sijil Pelajaran Malaysia(SPM) mahupun calon baru atau ulangan korang jangan risau kerana sekarang sudah dimudahkan tambahan lagi semua pendaftaran boleh dibuat secara atas talian kecuali semasa nak ambil slip Sijil nanti dimana anda kena ambil di Sekolah yang anda duduki peperiksaan.


Caranya sangatlah mudah asalkan kewangan korang pada masa ini berada dalam keadaan baik dan pada sesiapa yang sedang bekerja sila maklum kepada majikan dahulu risau nanti korang terlalu kerap ambil cuti atau lewat masuk kerja.



Masuk laman sesawang SPPAT dan pilih sama ada Calon Baharu atau Calon Ulangan. Ikuti langkah-langkah seperti yang diperlukan sehinggalah dihalakan kepada halaman pembayaran.



Semasa sesi pendaftaran atas talian pastikan tahu nama dan lokasi Sekolah yang berhampiran dengan anda tidaklah nanti berlakunya kesukaran untuk hadir menduduki kertas peperiksaan semestinya sangatlah merugikan. Cuma tidak silap bagi calon yang gagal hadir pada tarikh peperiksaan yang ditetapkan masih boleh membuat permohonan untuk tunda pada tarikh lain.


Akhir kata, semoga anda semua lulus dalam mana-mana subjek yang diambil supaya dengan usaha yang sedikit dapatlah mengubah kehidupan terutama dalam sektor pekerjaan dan kelayakan untuk sambung belajar.


Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)