Terkini

Google Menyediakan Paparan Dark Theme Dalam App Miliknya

Pengguna telefon pada hari ini mungkin tidak akan terlepas dari melayari beberapa perkhimatan google terutama Youtube. Manakala golongan yang gemar mencari maklumat semestinya enjin carian Google jadi produk utama mereka.


Sekian lama app youtube beroperasi di peranti paling sukar apabila memainkan video dalam keadaan gelap dimana cahaya terang berwarna putih yang berpunca dari latar belakang yotube membuatkan mata kita silau dan jika berterusan ia akan memberikan impak yang kurang baik.

Masa pun berlalu dan beberapa cadangan pengguna pula ditunaikan dalam setiap kemaskini demi kebaikkan produk dan perkhidmatan.


Pada mulanya latar belakang gelap sudah diserapkan pada Youtube versi web yang masih dalam keadaan percubaan. Seterusnya ia dalam usaha menjadikan app youtube menyokong latar belakang gelap demi keselesaan pengguna dan ia telah pun berjaya.



Seterusnya aku dapati app News  milik google turut menyokong paparan gelap seperti mana ciri-ciri yang terdapat di app Youtube.

Penilaian keseluruhan dari aku dapati ciri-ciri paparan gelap ini memang menarik kerana tidak lagi membuatkan mata kita silau semasa dalam keadaan gelap.



Untuk membuat tetapan paparan gelap anda boleh pergi titik tiga bahagian atas sebelah kanan app dan pilih  Setting> General > Dark theme . App youtube juga menambah ciri keselamatan baru iaitu pengguna boleh memainkan video menggunakan mode Incognito untuk menjaga privasi.


Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)