Terkini

Tempat Menarik Di Selangor Yang Patut Anda Kujungi

Negeri Selangor Bukan Sahaja Memiliki Lokasi Menarik Malah Turut Akan Membuatkan Pelancong Rasa Teruja.



Negeri Selangor merupakan salah sebuah negeri daripada tiga belas negeri yang membentuk Malaysia. Ia terletak di tengah-tengah Semenanjung Malaysia iaitu di pantai barat dan mengelilingi Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur serta Putrajaya.


Kepada yang belum tahu lagi tu tanah Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur pada asalnya adalah milik negeri Selangor. Tapi oleh kerana politik maka tertubuhnya sebuah negeri persekutuan kuala lumpur dimana pada masa itu ia dianggap sebagai pusat bandar.


Bila sudah berada di negeri Selangor ini sudah pasti ramai yang sedang mencari aktiviti apakah yang boleh dilakukan atau mungkin ada yang sedang mencari lokasi kedai makan yang sedang trending.



#1. Sunway Lagoon

Sunway Lagoon ialah sebuah taman tema air di Bandar Sunway, ia juga boleh dikatakan satu-satunya taman tema air yang telah lama beroperasi.



#2. Bukit Tabur

Kepada yang suka cabaran atau mendaki bukit ini juga adalah salah satu tempat yang korang boleh panjat, Bukit Tabur adalah bukit yang terletak di Taman Melawati, Malaysia. Ia juga dikenali sebagai Bukit Hangus. Bukit ini amat menonjol dan boleh dilihat dari Jalan Lingkaran Tengah 2 Kuala Lumpur. Bukit ini yang setinggi 396 meter, merupakan genting quartz.



#3. Kidzania

Yang ada anak kecil anda mungkin patut lewati tempat ini, KidZania merupakan pusat hiburan keluarga tertutup yang terletak di Mutiara Damansara, Petaling Jaya, Selangor, Malaysia. Taman tema ini menawarkan pembelajaran interaktif dan pengalaman dalam hiburan untuk kanak-kanak di dalam bandar yang bersaiz kecil.



Selebihnya sila lihat pautan Traveling with Google.


Lepas berjalan kesana dan kesini pasti korang akan terasa lapar, maka dibawah ada beberapa senarai makanan sedap yang patut dicuba. Mungkin tidak mengikut citarasa anda tapi anda patut cuba masakkan dari restoran-restoran yang terpilih.


#4. OCEAN HAUZ

Kepada yang gilakan makanan laut, anda boleh cuba makanan shell out bangi iaitu restoran OCEAN HAUZ dimiliki 100% bumiputra sila lihat lokasi di pautan ini http://www.oceanhauz.com.my/ nah kami belanja gambar mira filzah sikit.



#5. Austin Steak House

Kepada penggemar makanan western boleh cuba kunjungi restoran ini kerana ia pasti membuatkan anda rasa ingin datang lagi kerana meja dia memang penuh dengan pelangan, dibawah in kami kongsikan sedikit gambaran hidangan dia yang sedang berasap merecik hawau alamat boleh lihat di pautan Google.



#6. Restoran Golek Golek

Ini pula tempat makan menarik di gombak, iaitu memiliki suasana pemandangan yang menarik disebabkan terlihatnya rumah melayu yang lama bersamaan dengan hidangan masakkan melayu yang super sedap dan restoran ini hanya dibuka pada waktu malam sahaja mungkin atas kerana faktor cuaca manakala lokasi pula anda boleh cuba waze atau lihat di pautan Google.



#7. Subak Restaurant

Restoran ini pula boleh dikatakan dalam kategori tempat makan romantik di kuala lumpur kerana pihaknya menyediakan perkhidmatan deco untuk pelangan yang inginkan layanan romantik buat pasangan. Pada masa sama pemandangan dia juga sangat mengujakan kerana mempunyai pohon-pohon yang menyejukkan suasana romantik dan sunyi manakala hidangan makanan pun tidak kurang bagusnya bagi yang ingin cuba boleh guna waze atau lihat pautan Google.



#7. ALANNA'S Kitchen

Restoran ini adalah pilihan terakhir dari kami iaitu boleh dikatakan tempat makan menarik di ampang yang menyediakan hidangan masakkan yang sedap boleh cuba waze atau lihat pautan Google.



Masih banyak lagi tempat menarik sebenarnya dan kami akan kupaskan satu persatu tempat menarik yang lain untuk anda lagi pada masa akan datang. cekidot!


Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)