Terkini

Restoran Western Kota Bharu, Kelantan - KB Burger Bakar

Kelantan adalah sebuah negeri yang terkenal dengan pelbagai makanan tempatan dan dibawa masuk dari Siam maklumlah bersebelahan.



Juga mempunyai 8 buah daerah salah satu daedah yang yang membangun adalah kawasan Kota Bharu, lokasi ini boleh dikatakan pusat bandar bagi warga kelantan dan oleh sebab itu banyak yang melabur buka perniagaan di pusat bandar kota bharu.


Para pelancong juga tidak terlepas dari mengunjungi Kota Bharu untuk menikmati pelbagai lokasi kedai makan yang dibuka oleh rakyat tempatan, disini turut mempunyai pasar karat seperti di Kuala Lumpur cuma ia bukanlah bermakna menjual barangan hasil dari mencuri.


Ia lebih kepada car boot sale tepi jalan yang terletak di sekitar kota bharu, pengunjung di Kota Bharu pasti tidak terlepas pandang Pasar Besar Siti Khadijah dimana nama asalnya adalah Pasar Besar Buluh Kubu walaubagaimanapun ia telah ditukar namanya kepada nama ini oleh Menteri Besar Kelantan iaitu arwah Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz.



Kedai Makan Ala Hipster Di Kota Bharu?


Ya, sudah pasti ada selagi mana ia masih dianggap trending oleh masyarakat bandar dan luar bandar. Restoran pilihan kami adalah KB Burger Bakar yang terletak di alamat Jalan Kuala Krai, Bandar Kota Bharu, 15000 Kota Bharu, Kelantan.



Dibuka setiap hari kecuali jumaat kerana di kelantan dan johor telah mula menetapkan hari cuti bagi umat Islam adalah jumaat. Waktu perniagaan pula bermula dari 4.30PM- 1.00AM.


Mungkin ada yang ingin mencuba hidangan lain selain dari makanan tradisi di kelantan namun restoran ini salah satu pilihan kami buat masa ini dimana mereka menyediakan hidangan burger bakar dan ala western serta mempunyai pilihan kualiti daging import.



Suasana dalam restoran juga agak baik kerana tidak mencampur aduk dengan pelangan yang merokok, dimana perokok disaran menggunakan meja makan diluar restoran bagi menghormati pelangan yang ada anak kecil.


Namun begitu harga hidangan di restoran ini tidaklah begitu menetapi citarasa pelangan yang mahukan penjimatan, cuma kami agak berpuas hati terhadap daging burger mereka yang tebal lagi empuk.



Akhir sekali kami dapati ada beberapa kelemahan terhadap cara penyedian terhadap hidangan mereka dan telah maklum kepada supervisor mereka yang bertugas supaya dapat diperbaiki.


Ingin mencari lokasi penginapan di sekitar kota bharu, kelantan boleh menggunakan kotak sistem carian Agoda dibawah supaya boleh membuat bajet sebelum menempah.


Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)