Terkini

Sony Menyekat Aplikasi Kodi Pada Android TV Terbaru Mereka

Kodi pada dahulunya dikenali sebagai media player XBMC yang mampu bekerja memainkan pelbagai penstriman langsung menggunakan internet berkelajuan tinggi.



Dengan fungsi sedemikian ia telah membangkitkan isu cetak rompak atau melayari penstriman secara tidak sah.


Maka syarikat Sony telah mengambil langkah bagi menghentikan aktiviti itu dengan membuat keputusan menaik taraf firmware Android TV keluaran mereka supaya tidak menyokong media player Kodi demi menjaga kepentingan hak cipta.


Namun kenyataan terbaru @KodiTV di twitter rasmi mereka pertama sekali mengucapkan tahniah kerana Sony telah mengambil langkah drastik untuk memberhentikan penggunaan Kodi.



Kenyataan itu dikeluarkan selepas pengguna memuat naik permasalahan pemasangan di dalam forum Kodi.


Pengguna Sony membuat aduan dimana ia gagal melakukan pemasangan kodi melalui Play Store di TV Android keluaran Sony.


Setelah komuniti membuat siasatan dapati bahawa Sony telah menyekat Package ID Kodi dari melakukan pemasangan atau mengaktifkan.


Komuniti programing kodi juga berpendapat bahawa jika mengikut teori besar kemungkinan dengan cubaan recompiling aplikasi kodi itu dari scratch dengan menggunakan Package ID yang berbeza mampu melepasi sekatan yang dilakukan oleh Sony.


Pengguna kodi 'Brian Sheppard' memuat naik kenyataan di twitter mengatakan adalah lebih baik kembali kepada jenama Samsung dimana setakat ini tiada lagi melakukan apa-apa penyekatan.


Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)