Terkini

Toyota Bawa Semula Kereta Sports 'Supra' Setelah Hampir Dua Dekad

Model keluaran ini adalah salah satu kenderaan yang terkenal di Jepun semasa dahulu.



Tapi kata penganalisis barat keluaran itu mungkin sukar mendapatkan penjualan yang besar kerana ada beberapa lagi model kenderaan yang sedang giat bersaing di pasaran antarabangsa.


Bukan kerana model kereta 'Supra' itu tidak baik malah ia dijangka akan menjadi produk yang mendapat sambutan disebabkan telah menggunakan enjin yang berasal dari pengilang BMW Jerman.


Mempunyai Turbo tiga silinder dengan kuasa 3.0 dan transmisi automatik. Toyota berkata kereta itu seharusnya mempu bergerak dari 0 hingga 60 batu sejam dalam masa 4.1 saat.



Pelangan akan mempunyai dia pilihan variant iaitu basic 3.0 dan premium 3.0.


Presiden Toyota Akio Toyoda telah menguji kereta itu sendiri di trek Nurburgring yang terkenal di Jerman dan di trek lain.


Harga keluaran model ini mungkin tidak murah malah ia masih dalam pertimbangan supaya dapat bersaing bersama model lain di pasaran kelak.


Sumber mengatakan Toyota supra versi sports ini bakal dilancarkan pada tahun 2020 dimana sekarang masih banyak ujian yang harus dijalankan termasuk mengukur struktur pasaran global supaya ia menjadi sebuah produk yang mendapat sambutan dari kalangan bangsawan seluruh dunia.


Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)