Terkini

Facebook, Instagram Dan WhatsApp Down Seluruh Dunia

Tiga rangkaian media milik Mark Zuckerberg semuanya mengalami masalah sejak pagi untuk pengguna di seluruh dunia. Facebook dan Instagram tidak dapat diakses manakala mesej WhatsApp juga tidak berfungsi seperti biasa.



Oleh kerana kesemua Aplikasi diatas ini adalah dimiliki oleh seorang individu maka bila salah satu mengalami masalah pasti yang lain turut serta. Kami fikirkan masalah dari pihak telekomunikasi tempatan rupanya permasalahan itu datangnya dari sistem rangkaian mereka.


Adakah ini tanda-tanda platform milik Mark Zuckerberg akan berakhir tidak lama lagi? Perkara sebegini turut pernah terjadi dengan penyedia rangkaian media sosial sebelum ini dimana bila sampai masa pasti akan pihak penyedia akan mengalami permasalahan rangkaian.



Walaupun ia tidaklah memberi kepentingan buat mana-mana individu namun tanpa kita sedari platform rangkaian media sosial ini telah berjaya merantai kehidupan sesetengah pengguna tegar.


Ada diantara mereka bekerja sepenuh masa dengan menggunakan perkhidmatan dari Mark Zuckerberg contohnya WhatsApp dan Facebook Pages dimana rata-rata mempunyai pengikut tersendiri dan sekaligus membuatkan sedikit sebanyak keuntungan dari platform yang ada.


Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)