Terkini

Ikhtiar Mengurangkan Asma Menggunakan Limau Kasturi Dan Madu

Perahan jus limau kasturi atau nama saintifiknya Citrus Microcarpa memang diakui mampu menambah rasa sesetengah minuman dan masakan namun masih ramai yang tidak tahu akan keistimewaannya tidaklah terhenti setakat itu.



Sebenarnya banyak lagi khasiat limau kasturi dan madu yang ramai masih terlepas pandang dan lebih rela kearah ubatan moden dari klinik dan hospital yang harganya semakin hari semakin mahal. Bukan hanya jus perahan limau kasturi sahaja yang bermanfaat tidak lupa juga dengan kulit limau kasturi dimana ia boleh mengurangkan beberapa penyakit seperti asma, sakit tekak dan pening kepala.


Bagaimana cara pemakanan untuk mengurangkan asma? Ambil sesudu madu kemudian campurkan dengan 5 titik jus limau kasturi dan minum serta amalkan. Ada sesetengah pakar berpendapat pengambilan makanan sejenis masam tidak elok untuk penghadaman usus dan membolehkan seseorang itu menghadapi penyakit batu karang.



Posting ini adalah terbuka, jika anda ingin cuba silakan manakala mana yang mempercayai ia memburukkan lagi keadaan sila abaikan sepertimana tahukah kita pakar dari barat mengatakan susu kambing tidak elok diminum kerana ia boleh membuatkan seseorang itu mudah mendapat penyakit gout atau darah tinggi setelah mengamalkan pemakanan sumber dari kambing.


Tapi lain pula media dari bangsa Yahudi dimana telah mengamalkan pemakanan khasiat sumber dari kambing kerana mereka mempercayai ia adalah pemakanan dari Nabi Muhammad SAW. Namun ahli pakar yang lahir dari golongan yahudi telah muncul dengan menyebarkan berita daging dan susu kambing sangatlah bahaya untuk individu yang mengalami penyakit gout dan darah tinggi.


Tidak terlepas juga peniaga madu di pasaraya gergasi kerana pengguna bakal ditipu disebabkan kebanyakkan produk madu yang dikilangkan bukanlah 100% hasil dari sarang lebah malahan ada syarikat yang tidak bertanggungjawab telah mencampurkan ia dengan gula supaya ia dapat dihasilkan dengan banyak dalam satu masa.


Jadi pastikan anda dapatkan produk madu yang diyakini akan kualitinya sebelum membeli, risau anda akan dapat gula 80% berbanding dengan madu hanya 20%.


Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)