Terkini

HTC Memperkenalkan Telefon Pintar Jenis Blockchain : Exodus 1

HTC mengumumkan keluaran HTC Exodus 1 yang tidak lama lagi akan berada di pasaran. Versi terkini telefon pintar yang menarik perhatian syarikat itu dijual sekitar A$ 699.



HTC Exodus 1 meramalkan syarikatnya pengeluar pertama telefon pintar yang menggunakan teknologi blockchain yang sedang dikenali dunia pada masa ini.


Untuk menyokong rangkaian Bitcoin (BTC) dan lain-lain tidak lama lagi mungkin semudah hanya memainkan telefon anda. HTC telah mendedahkan spesifikasi teknikal untuk telefon Exodus 1 yang termasuk keupayaan blockchain yang canggih. Sebagai tambahan storan dan dompet digital utama akan terbina didalam, peranti baru ini juga akan menjadi yang pertama dimana telefon mudah alih yang canggih dan membolehkan pengguna untuk berinteraksi menggunakan rangkaian blockchain terbesar.




Dalam siaran akhbar yang dikeluarkan hari ini, HTC menggambarkan peranti baru itu sebagai sebahagian daripada pergerakan ke arah perlindungan yang menekankan bahawa keupayaan penuh nod akan membolehkan pengguna untuk berinteraksi dengan rangkaian blockchain tanpa mendedahkan privasi mereka kepada pihak lain.


Dengan itu fungsi exodus 1 adalah memastikan bahawa tiada pengguna yang dapat dihalang daripada melakukan transaksi walaupun mereka tidak mempunyai blok, namun dengan adanya telefon keluaran blockchain ini masing-masing memainkan peranan yang penting dalam memastikan bahawa setiap blok tersebut tetap selamat dan boleh diakses oleh semua orang.


Phil Chen, yang menggambarkan mengenai HTC dengan gelaran Ketua Pegawai Decentralized, menerangkan peranti baru ini sebagai sebahagian daripada misi syarikat untuk "kebebasan pengguna."


Telefon ini juga dilengkapi dengan dompet digital terbina didalam, dikenali sebagai Vault Zion. Zion Vault menyimpan kunci cryptocurrency dalam pelaksanaan yang dipercayai, bagi membolehkan pengguna untuk mudah memiliki dan menggunakan cryptocurrencies tanpa mendedahkan privasi mereka kepada aplikasi yang berniat jahat atau memerlukan pengesahan identiti.


Exodus 1 akan mengambil langkah seterusnya dengan melepaskan kit pembangunan perisian (SDK untuk Zion Vault), dengan Toolkit baru ini akan membolehkan pembangun program untuk meneroka mengintegrasikan kriptografi dengan aplikasi pihak ketiga. "Kami faham ia memerlukan komuniti untuk memastikan kekuatan dan keselamatan, "kata HTC dalam pengumuman itu," jadi penting bagi pasukan EXODUS bahawa komuniti kita mempunyai alat terbaik. "


Buat masa ini hanya HTC berani menjadi pengeluar yang berusaha untuk mengintegrasikan teknologi mudah alih dengan blockchain dan cryptocurrency. Disebabkan telefon pintar masa kini tidak lagi menjaga privasi pengguna maka dengan telefon berteknologi blockchain pihak pembangun akan berusaha untuknya isu tersebut.



Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)