Terkini

Sarapan Pagi Dengan Roti Keju Buat Sendiri Jerr

Sarapan pagi sangatlah penting namun pengambilan jenis makanan turut menjadi masalah bagi sesetengah orang tapi tidak mengapa dalam artikel ini kami kongsikan satu resepi roti keju yang mudah dan kenyang.



Jika sebelum ini anda sering satukan roti bersama majerin atau kaya pandan yang lebih mesra pengguna tapi kali ini kita cuba buat hidangan yang lebih menarik.


Jika di semenanjung kami lebih menggunakan roti keluaran gardenia tapi jika tiada di kawasan dipersilakan menggunakan jenama roti alternatif. Bahan yang perlu ada seperti berikut Telur Ayam, Keju empat segi, Roti kosong (jangan pula beli roti krim).



Pecahkan beberapa biji telur ayam kedalam mangkuk mengikut keperluan anda lalu kacau sehingga sebati antaran putih dan kuning dan masukkan secubit garam, lada putih/hitam. Sediakan roti yang telah diletakkan keju macam kami setiap keping keju akan lapik sekurangnya tiga keping roti supaya ia menjadi tebal.


Panaskan kuali bersama minyak masak yang sedikit seterusnya tekapkan roti yang ada keju itu bersama telur ayam yang telah disebati tadi atas dan bawah secara berhemah.


Lalu masukkan kedalam kuali dan goreng seperti biasa, disaran menggunakan kuali non-stick(tidak melekat) bagi menjamin hidangan korang kekal cantik.


Apabila roti anda bersama telur ayam itu kelihatan kekuningan itu bermakna keju yang berada didalam itu turut sedang cair, jadi korang bayangkan betapa sedapnya melihat keju yang sedang cair bersama roti.


Setelah siap, hidangkan roti keju anda bersama mayonese dan sos cili bagi melengkapkan sajian pagi korang yang super sedap tu.


Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)