Terkini

Saji Mengucapkan Terima Kasih Kepada Semua Pelangan Setia

Saji dimiliki oleh syarikat FGV yang menyediakan produk-produk berkualiti seperti minyak masak dan lain-lain. Disebabkan pengurusan FGV mengalami masalah yang bercampur aduk dengan isu semasa politik maka pasaran produk juga terganggu.



Apabila pihak pengurusan mengalami tekanan maka ada pembeli sudah mula boikot dan para pelabur-pelabur juga mengundur diri sehingga dalaman syarikat dipulihkan semula.


Dari permasalahan diatas yang terkesan adalah orang-orang kampung dan pelabur yang selama ini menyokong, namun demi menyelesaikan isu ini pihak NGO dari pelbagai persatuan yang mengutamakan bangsa Melayu dan Muslim terus membuat kempen menyeru supaya pembeli muslim terus menyokong produk keluaran muslim.



Selepas itu keluarlah slogan #BMF buy muslim first dan kempen ini juga dibantah oleh peniaga non-muslim mahupun dari kalangan ahli politik. Tapi ia tidak mematahkan semangat pengguna muslim walau adakalanya harga produk muslim lebih mahal dari pasaran namun ia tetap disokong mengikut kadar kemampuan masing-masing.


Saji Malaysia


Kami tahu, kadang kala minyak SAJI cepat habis di pasaran. Kami juga tahu, kadang kala ada jenama lain yang lebih murah. Tetapi kami sentiasa berusaha untuk memperbaiki kekurangan yang sedia ada dan bekerja keras untuk memberikan yang terbaik untuk anda semua. Produk keluaran SAJI semestinya Halal dan berkualiti tinggi. Ini janji kami. Apabila anda membeli produk SAJI, anda juga membantu membangunkan ekonomi masyarakat tempatan. Dari peneroka, penyelidik, pekerja kilang, pembawa lori, peniaga, sehinggalah tiba ke pengguna, semuanya mendapat manfaat. Oleh itu, kami ingin berkongsi kejayaan ini bersama anda kerana tanpa sokongan anda, SAJI tidak akan berada di sini. Ini kejayaan kita bersama. Mohon share jika sudi agar kejayaan ini dapat dipanjangkan dan dikongsi bersama. Sekali lagi, dengan rasa rendah diri kami ingin mengucapkan Terima Kasih Malaysia! *Isi rumah Warga Malaysia memilih Minyak Masak Saji sebanyak 21,479,810 kali di Semenanjung Malaysia dari Januari 2016 sehingga Disember 2018,jumlah tertinggi antara jenama minyak masak. Sumber : Kantar Malaysia


Dengan kempen ini ramai dikalangan pengguna muslim dapat tahu akan jenama dan produk keluaran bumiputra muslim sekaligus ia dapat membantu lagi pembeli untuk membuat keputusan atau mencari produk keluaran muslim.


Dalam masa kempen ini berlangsung dapat lihat dimana banyak produk-produk syarikat bumiputra di pasaraya laku dan kehabisan stok berbanding jenama non-muslim yang lain.


Itulah orang dulu kata jika kita bersatu demi agama dan bangsa maka dengan semudah itu ekonomi sesebuah negara mampu dikuasai oleh Islam. Jadi berbalik pada cerita Saji diatas dengan sukacitanya pihaknya telah memasukkan video Terima kasih pada siaran TV berbayar atau jika korang nak ulang tayang sila nonton pautan video dibawah ini memang kool.


Terima kasih Malaysia


Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)