Terkini

Ulasan : Tayar Kenderaan ZETA Diedarkan Oleh Prowheels Distributor

Prowheels Distributor(M) Sdn.Bhd adalah pengedar tunggal tayar jenama ZETA dan minyak enjin Lubrex di Malaysia sejak tahun 2016 dimana ketika itu nama yang diguna pakai adalah Achilles Motorsport Distributors dan 100% syarikat milik bumiputra.



Syarikat ini telah mempunyai 140 pengedar sah dan dijangka akan terus diperluaskan lagi di seluruh Malaysia. Lembaga pengarah Prowheels Distributor(M) Sdn.Bhd adalah EN.MOHD MAJDI BIN MOHD RAMLEE, EN.MOHAMMAD YAZI BIN AB RAHMAN,EN.MUHAMAD SOLAHUDDIN BIN MUSTAFA.


Ibu pejabat Prowheels Distributor(M) Sdn.Bhd terletak di Alor Setar, Kedah. Kalau korang golongan usahawan bengkel kereta atau tayar boleh cuba bawa masuk jenama ZETA ni kut suatu hari nanti laku keras berbanding jenama lain.



Sedikit sebanyak sejarah jenama ZETA bermula pada tahun 2006 yang dimiliki oleh syarikat Europe, pada 2007 SD International(China) membeli ZETA dari Michelin(Europe). Jadi untuk tak nak bagi pengguna keliru jenama ini sebenarnya dimiliki sepenuhnya oleh syarikat CHINA yang turut telah mempunyai beberapa jenama tayar lain seterusnya diberi lesen pengedaran sepenuhnya kepada Prowheels Distributor(M) Sdn.Bhd di Malaysia bagi memperluaskan lagi pasaran.


Bagi mencuba daya kualiti tayar ini penulis membuat keputusan untuk mencuba jenis Alvent dan hasilnya terasa sedikit keras tapi masih senyap ketika di permukaan jalanraya manakala cornering pula buat masa ni tidak terasa membuang mungkin disebabkan bunga tayar masih baru tapi tidak setanding pengalaman ketika mengujicuba jenama YOKOHAMA.


Harga jualan oleh pengedar berdekatan di Shah Alam adalah RM150 sebiji termasuk kos pemasangan dan selepas tawar menawar dapatlah kurang -RM5 sebiji. Aligment dan balancing pula dikenakan caj sebanyak RM25 tapi penulis tidak buat jadi harga kerugian semua adalah RM580 untuk tayar sahaja.


Harap dengan sedikit sebanyak ulasan ni korang dapatlah buat perbandingan harga atau keputusan sebelum memilih mana-mana jenama yang berada di pasaran Malaysia sekarang.


https://www.facebook.com/zetamalaysia/

https://www.prowheelsdist.com/

https://www.zeta-tyres.com/

https://www.sd-international.com/

Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)