Terkini

Berkunjung Ke Melaka Memang Tak Lengkap Jika Tiada Asam Pedas

Setelah penat berjalan pasti korang fikir apakah makanan sedap di Melaka ni, tak kan asam pedas je bosanlah nak juga rasa hidangan lain orang melaka.



Asam pedas di melaka sudah sinonim sangat tapi jangan risau sebab masih banyak lagi hidangan yang perlu korang nikmati cuma sediakan kos yang mencukupi sahaja.


Melaka dan asam pedas adalah satu gabungan yang tidak langsung boleh dipisahkan tapi bukan itu sahaja sebenarnya ada je hidangan lain persoalannya femes atau tidak sahaja.



Tahukah anda coconut shake juga terkenal di melaka dan jika kena dengan tempatnya silap-silap boleh dapat harga murah, selepas kena asam pedas melaka tu bolehlah tenangkan lidah dengan kesejukkan coconut shake di sekitar klebang.


Seterusnya selepas penat berjalan korang singgah pula di cendol jam besar, antara cendol yang menjadi pilihan adalah cendol durian memang perghh...


Di melaka juga terkenal dengan kuih muih, mana nak cari pandailah korang google tanya lokasi sebab penulis tak berani nak rekemen kedai risau tak kena selera pula nanti.


Tak nak kuih muih, korang boleh cuba cucur udang alor gajah perghh harga berpatutan jugalah tapi tidak pastilah jika sekarang sudah naik harga ekorang ekonomi sedang tidak menentu.


Banyak lagi tapi cukup setakat ini sahaja, jika ada masa penulis sambung di entri yang lain pula ya. Kita tengok apa hidangan yang sedap lagi sebab duk bandar asik cheese je bosan pula.


Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)