Terkini

Kenapa Restoran Mamak Menjadi Pilihan Tidak Kira Kaum Dan Bangsa Di Malaysia?

Penulis percaya pasti ada diantara korang ada terfikir sama namun apa yang kita lihat boleh dikatakan restoran mamak ni tiada sikit pun nampak seperti rasis macam restoran kaum lain.



Restoran melayu hanya melayu, restoran cina hanya cina kadang-kadang ada seorang dua india lepak ngeteh cap tiger, tapi kalau restoran mamak memang sempoi sebabnya tiada arak tiada makanan yang mencurigakan tapi harus ingat tidak semua restoran mamak bersih ya.


Pengusaha dia pun kadang-kadang pun ada main teknik kotor, tahap kebersihan makanan tidak terjamin dan pekerja-pekerja punya kebersihan juga tidak di ketatkan.



Kepada sesiapa yang teringin nak rasa makanan india boleh berkunjung di mana-mana restoran mamak yang dipercayai maklumlah tidak semua restoran mamak adalah muslim harus ingat tu.


Makanan india yang popular adalah roti Naan, Chapati, Briayani, Ayam Tandoori, Pani Puri dan macam-macam lagi tapi penulis sebut yang selalu orang kita order jelaa.


Kalau korang takut minyak seperti Roti Chanai haaa Roti Naan adalah pilihan yang terbaik kerana ia dimasak menggunakan tempayan tanpa menggunakan sebarang minyak yang berlebihan seperti Roti canai.


Seterusnya kegemaran penulis adalah Tosei bersama kuah kelapa, kalau dapat tu perghhh layan wei kena pula buat ala istimewa letak telur separuh masak atas dia.


Dengar cerita makanan india lebih kurang sama je dengan pakistan maklumlah sejarah diorang kan pernah duduk satu negara sebelum dipisahkan oleh british sebab rakyatnya gaduh sebab permasalahan agama muslim dan hindu pada ketika itu maka terpisahlah mereka dengan seadanya dan sehingga sekarang duk perang pasal perebutan tanah dan lain-lain.


Share this:

Catat Ulasan

 
HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Dimensi Teknologi Bumi Niaga(1859511-H)