Terkini

Cara Nak Dapatkan Apps Compatible Untuk iOS 9.x.x

Masalah compatibility sering memberi permasalahan kepada pemilik peranti lama tidak kira jenama apa cuma yang paling pantas buat kemaskini adalah dari pembangun iOS diatas sebab tertentu.


Ulasan dari beberapa developers adalah disebabkan yuran App Store apple lebih mahal berbanding jenama lain. Oleh kerana itu pasukan pembangun kena utamakan iOS terdahulu disebabkan Apple terlalu pantas mengemaskini perisian dan produk.


Situasi ini telah memberi tekanan kepada pengguna peranti lama kerana terpaksa mengikuti perubahan yang dilakukan oleh Apple serta pembangun perisian.



Kepada yang sedang mencari jalan penyelesaian untuk terus manfaatkan peranti lama adalah:

Penggunaan minima dengan mencari perisian apakah yang masih menyokong iOS lama seperti perisian Nota, filem, MP3/MP4 dan sebagainya. Seterusnya cari kenalan yang telah menggunakan iOS sejak sekian lama kerana ia mungkin ada menyimpan perisian lama di i-Tunes.


Juga boleh cuba manfaatkan perisian dari laman web ios ninja atau forum iosgods. Tapi ada sumber mengatakan laman web sebegini selalunya tidak lama kerana pihak Apple sentiasa memperbaiki kelemahan bagi menyukarkan cracker/hacker menyebarkan virus.


Jadi pilihan penulis adalah dengan mengunakan akaun i-Cloud rakan-rakan dan dari situ kita boleh memuat turun semula aplikasi lama. Kepada yang tidak tahu caranya korang hanya perlu pergi 'App Store' -> 'Puchase' nah disini sejarah yang pernah anda atau rakan anda memuat naik.


Tapi ia bukan tanda korang sudah boleh bergembira kerana tidak semua pembangun perisian masih menyimpan apps versi lama mereka. Ada apps boleh muat turun tapi belum tentu boleh launch nah ada juga terus tidak boleh muat turun dan ada tidak boleh digunakan langsung.


Akhirnya sekali lambat atau cepat korang tetap kena upgrade kepada model dan iOS baru bagi memastikan semua apps berjalan lancar dan terus dapat sokongan dari pembangun perisian.


Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)